اشتراک گذاری

پیکاپ پرینتر ریکو

پیش از پرداختن به سرویس‌های تعمیر پیکاپ پرینتر ریکو، بد نیست نگاهی به جایگاه این قطعه و عملکرد آن در پرینتر داشته باشیم. پیکاپ پرینتر ریکو ( paper pick-up roller) همانگونه که از نام لاتین آن پیداست قطعه‌ای است که وظیفه برداشتن و مکش کاغذ در پرینتر را برعهده دارد. پیکاپ معمولاً بیضی شکل است و نخستین مرحله در فرآیند چاپ، توسط آن آغاز می‌شود. اشکال پیش آمده در پیکاپ عمدتاً ناشی از خوردگی و ساییدگی آن است. نکته دیگر در باب پیکاپ پرینتر ریکو آن است که تنها قطعه موجود در این دستگاه است که امکان شستشوی آن وجود دارد. خوشبختانه قیمت پیکاپ پرینتر Ricoh و پدی که بر روی آن قرار می‌گیرد بالا نیست و با صرف هزینه اندک، قابل تعویض است. در تصاویر زیر می‌توانید دو نمونه از پیکاپ‌های پرینتر را مشاهده نمایید.

تعمیر پیکاپ پرینتر ریکو

آشنایی با عیوب و اختلالات پیکاپ پرینتر ریکو

معمول‌ترین نشانۀ خرابی پیکاپ پرینتر ریکو آن است که پس از روشن شدن پرینتر، کاغذ‌های موجود در سینی کاغذ پرینتر، شروع به تکان خوردن کنند، اما پرینتر نتواند کاغذ مورد نیاز جهت چاپ را به خود جذب کند. چنین اتفاقی دال بر خرابی پیکاپ پرینتر ریکو و نیاز به تعویض آن است. البته باید به این نکته توجه داشت که در مواردی وجود یک شی خارجی مثل تکه کاغذ، سوزن منگنه یا سایر قطعات، سبب می‌گردد که پرینتر نتواند کاغذ مورد نیاز را به داخل چاپگر مکش کرده و فرآیند چاپ را به انجام رساند. بنابریان پیش از اقدام به تعویض پیکاپ بهتر است از عدم وجود یک شی خارجی در مسیر مکش کاغذ، مطمئن گردید.

سرویس، تعویض و تعمیر پیکاپ پرینتر ریکو

یکی از نکاتی که می بایست در زمان سرویس، تعویض و تعمیر پیکاپ پرینتر ریکو به آن توجه داشت آن است که می بایست از دست زدن به تراسفر رولر خوداری کرد. ترانسفر رولر غلطک لاستیک اسفنجی سیاه رنگی است که در زیر محل قرار گیری کارتریج است. بهتر برای این کار از یک ورق کاغذ استفاده شود. روش آن نیز آن است که در هنگام تعویض یا تمییز کردن پیکاپ رولر، کاغذ را روی ترانسفر رولر قراردهید. نکته دیگر آن است که به دلیل اینکه در تمیز کردن پیکاپ رولر پرینتر ریکو معمولاً از الکل استفاده می شود و این ماده اشتعال‌زاست بهتر است تمیز کردن پیکاپ پرینتر ریکو را در محلی به دور از آتش یا هر ماده دیگری که سبب اشتعال الکل می شود، انجام دهید. همچنین اجازه دهید تا پیکاپ رولر بعد از تمیز کردن کاملا خشک شود سپس آن را در جای خود قرار دهید. قویاً توصیه می شود که قبل از خشک شدن پیکاپ رولر پرینتر را به برق نزنید. در صورت نبود الکل می توانید پارچه بدون پرز را به مقدار بسیار کم مرطوب نمایید و پیکاپ رولر را تمیز نمایید. در صورتی که مهارت این کار را ندارید بهتر است به کارشناسان ما در مرکز تعمیرات ریکو، واحد تخصصی تعمیر پیکاپ پرینتر ریکو مراجعه نمایید.

تعمیرات پرینتر ریکو

در مرکز تعمیرات پرینتر ریکو، تمامی خدمات مرتبط با این دستگاه از جمله تعمیر پیکاپ پرینتر ریکو، با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و به دست تیمی از مجرب ترین کارشناسان تعمیر انجام می پذیرد. تعمیرات پرینتر ریکو در این مرکز توسط مهندسانی انجام می‌پذیرد که به دلیل حضور در دوره‌های تخصصی-آموزشی مهارتهای تعمیر را بر اساس جدیدترین متدها آموخته و از این راهرو موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات و بازیابی صددرصدی کیفیت اولیه پرینترهای ریکو گشته‌اند. موفقیت و پیشروی مرکز تعمیرات ریکو مرهون تعهد به پارامترهایی است که از زمان راه اندازی و تأسیس این مرکز اجرایی گشته اند.

لینک مفید

نمایندگی تعمیرات ریکو

مرکز تعمیرات ریکو با تیمی از مجرب‌‌ترین و متعهدترین کارشناسان، قادر به تعمیر و بازیابی تمامی قطعات سخت ‌افزاری و رفع کلیه اشکالات نرم افزاری محصولات ریکو می‌ باشد. به شما این اطمینان داده می شود که در این مرکز تمامی قطعات معیوب با قطعات اورجینال جایگزین شود و حتی الامکان از تعویض قطعات اورجینال دستگاه خودداری گردد تا دستگاه با همان کیفیت و ساختار اولیه به کار خویش ادامه دهد. واحدهای ارائه‌‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ریکو در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو با تجهیز فضایِ سازمان به پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده‌ترین همکارانِ حوزه ترمیم و سرویس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته است. این امر با توجه به کاربری بالای دستگاه‌های ریکو و لزوم ارائه خدمات توسط یک مرکز معتبر و مجاز صورت پذیرفته است. کارشناسان حاضر در نمایندگی ریکو به دلیل حضور در دوره‌های تخصصی و دارا بودن مدارک بین‌المللی، قادر به رفع تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در محصولات ریکو می‌باشند. تمامی سرویس‌های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهایی است که از سوی شرکت‌ ریکو مطرح شده‌اند. مدیریت این مرکز به سبب اطمینان از تخصص و دانش کادر فنی حاضر در این مجموعه، تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان خویش را گارانتی و ضمانت نموده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل پیگیری است.

محصولات

سوالات متداول

اخبار

مقالات

5/5 (1 امتیاز)