اشتراک گذاری

سوالات رایج دستگاه کپی

در این مقاله برآنیم تا پاسخگوی برخی از سوالات رایج دستگاه کپی باشیم. عمده این سوالات استخراج شده از پرسش‌هایی هستند که مکرراً از سوی کاربران با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات دستگاه کپی در میان گذاشته می‌شوند. سوالات طرح شده در این بخش ارتباط مستقیمی با شایع‌ترین و رایج‌ترین اشکالات پیش آمده در دستگاه‌های کپی دارند و مطالعه آنها می‌تواند در رفع اشکالات پیش آمده در دستگاه‌های کپی راهگشا باشد. در بخش سوالات رایج دستگاه کپی تلاش شده تا سوالاتی چون علل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، دلایل افت کیفیت چاپ، زمان تعویض تونر و مواردی از این دست پاسخ داده شود. پاسخ به سوالات داده شده توسط تیم کارشناسی و تعمیراتی مرکز تخصصی تعمیرات ریکو انجام شده است.

سوالات رایج دستگاه کپی

پرسش و پاسخ دستگاه کپی

در این بخش از «پرسش و پاسخ دستگاه کپی» برخی از رایج‌ترین اشکالات مرتبط با دستگاه کپی و علل بروز این اشکالات شرح داده شده است.

  • دلیل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی و راهکارهای موجود جهت رفع این اشکال کدامند؟

گیر کردن کاغذ یکی از رایج‌ترین مشکلات در حین کار با دستگاه کپی است. بروز این ایراد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از: نامناسب بودن وزن کاغذ، نامناسب بودن جنس کاغذ، سبک بودن بیش از اندازه کاغذ، تنظیمات نادرست دستگاه کپی و  … . در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید. اما اگر این مشکل، به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر کپی کانن، به یک متخصص مراجعه کرد.

  • چگونه می توان مشکلات تونر یا کارتریج دستگاه را مرتفع ساخت؟

مورد دیگری که در بخش «سوالات رایج دستگاه کپی» ارزش پرداختن دارد، کارتریج دستگاه کپی است. اگر تونر یا کارتریجِ دستگاه کپی خالی یا خراب باشد، کپی‌ها کمرنگ یا بی‌کیفیت خواهند گشت. رفع این اشکال، با پر کردن کارتریج یا تعویض آن، صورت می‌پذیرد. در صورتی که مشکل دستگاه با پر کردن یا تعویض برطرف نگردد ممکن است مشکل پیش آمده به سبب یکی از این دو دلیل باشد: نخست خطای تولید کننده و دوم مشکل ناهماهنگی.

  • چرا کاغذها بسیار تیره یا روشن کپی می شوند؟

پرتکرارترین موضوع مطرح شده توسط کاربران در بخش «سوالات رایج دستگاه کپی» مربوط به بی‌کیفیتی برگه های کپی شده است. بهترین راه حل برای این مشکل بازگرداندن تنظیمات دستگاه به همان تنظیمات کارخانه و اولیه است. اگرچه می‌توان از طریق منوهای دستگاه کپی نیز رنگ برگه بیرون آمده را تنظیم کرد. گاه تغییر رنگ در خروجی کپی ممکن است به سبب اتمام تونر دستگاه یا عدم هماهنگی تونر با دستگاه است. بهترین اقدام در این وضعیت تعویض تونر است.

  • چگونه می توان از مچاله و چین و چروک‌دار شدن برگه‌های دستگاه کپی پیشگیری کرد؟

حتما شما نیز در بخش «سوالات رایج دستگاه کپی» انتظار پرداختن به این مشکل مچاله و چروک‌شدن برگه‌ها را دارید. برخی از علل ایجاد‌کننده چروک در برگه‌ها،استفاده از صفحه‌های مچاله شده، غلطک خراب و فرسوده، رولرهای چسبناک و برگه‌ ورودی کاغذ خراب و مرطوب هستند. بعلاوه گاه رطوبت و گرد و خاک در تونر و رولر و غلتک دستگاه نیز باعث ایجاد این مشکل می‌شوند.

  • دلایل ظاهر شدن برخی خطوط بر روی برگه‌های کپی و راهکارهای موجود جهت رفع این اختلال کدامند؟

مورد دیگری که در بخش «سوالات رایج دستگاه کپی» ارزش پرداختن دارد، ظاهر شدن خطوط بر روی برگه های کپی است. وجود خطوط کپی بر روی برگه، کپی گرفته شده را ناخوانا خواهد ساخت و عملاً تمامی زحمات شما را به باد خواهد داد. بروز این اشکال ممکن است به سبب کثیف بودن درام یا خراب بودن آن باشد. غالباً با تعویض درام این مشکل رفع می‌گردد و خطوط افقی نیز ناپدید می‌گردند.

  • دلیل ایجاد شدن برخی لکه ها بر روی کاغذهای کپی شده چیست؟

مورد دیگری که در بخش «سوالات رایج دستگاه کپی» ارزش پرداختن دارد، وجود لکه‌های نامتقارن و نامنظم روی کاغذ است که به شکل نقطه‌های کوچک و بزرگ خود را نشان خواهند داد. در این حالت، می‌توان با تمیز کردن تونر و درام دستگاه، این مشکل را تا حدی برطرف کنید. اقدام دیگری که در این زمینه می‌توان کمک کند تمیز کردن شیشه دستگاه کپی است. اگر با این کار نیز، دستگاه کپی تعمیر نشد، تعویض درام دستگاه می‌تواند کارساز باشد.

پاسخگویی به سوالات رایج دستگاه کپی

اگر شما نیز به عنوان کاربر دستگاه‌های کپی، پرسش بی‌پاسخی دارید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت و یا از طریق بخش سوالات متداول این وبسایت، پرسش‌های خود را با کارشناسان ما در میان گذاشته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. پاسخگویی به سوالات رایج دستگاه کپی در این مرکز، توسط تیمی از خبره‌ترین کارشناسان و برترین تعمیرکاران حوزه بهسازی دستگاه کپی و تعمیرات ریکو انجام می‌پذیرد. تلاش شده تا در «سوالات رایج دستگاه کپی» شایع‌ترین اشکالات مرتبط با انواع دستگاه کپی، شیوه رفع آنها و مواردی از این دست گنجانده شود.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو با تجهیز فضایِ سازمان به پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده‌ترین همکارانِ حوزه ترمیم و سرویس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته است. این امر با توجه به کاربری بالای دستگاه‌های ریکو و لزوم ارائه خدمات توسط یک مرکز معتبر و مجاز صورت پذیرفته است. تمامی سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی ricoh مبتنی بر اصول و استانداردهایی است که از سوی شرکت‌ ریکو مطرح شده‌اند. مدیریت این مرکز به سبب اطمینان از تخصص و دانش کادر فنی حاضر در این مجموعه، تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان خویش را گارانتی و ضمانت نموده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر