اشتراک گذاری

آموزش تعمیر پرینتر ریکو

آموزش تعمیر پرینتر ریکو، یکی از سرویس های ویژه ای است که نمایندگی ریکو در راستای رتقاء سطح اطلاعات کاربران به آنها ارائه می دهد. با واسطه این سرویس، کاربران با مشکلات ریز و درشت پرینتر آشنا شده و روش هایی را برای تعمیرات پرینتر فرا می گیرند.

البته دوره آموزش تعمیرات پرینتر در این مرکز در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار شده و کاربران با توجه سطح نیازشان می توانند در هریک از این دوره ها شرکت کنند. با توجه به کاربرد بالای پرینتر در منازل و مراکز اداری و نیاز کاربران به افزایش اطلاعات در مورد این محصول، مطلب پیش رو را به آموزش تعمیر پرینتر ریکو اختصاص داده ایم؛ با ما همراه باشید.

البته دوره آموزش تعمیرات پرینتر در این مرکز در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار شده و کاربران با توجه سطح نیازشان می توانند در هریک از این دوره ها شرکت کنند. با توجه به کاربرد بالای پرینتر در منازل و مراکز اداری و نیاز کاربران به افزایش اطلاعات در مورد این محصول، مطلب پیش رو را به آموزش تعمیر پرینتر ریکو اختصاص داده ایم؛ با ما همراه باشید.

آموزش تعمیر پرینتر ریکو

فیلم آموزش تعمیر پرینتر

شما کاربران گرامی می‌توانید با دانلود فیلم آموزش تعمیر پرینتر، با برخی از روش‌های موجود جهت تعمیر این دستگاه آشنا شوید. در این فیلم روش تعمیر برخی از قطعات پرینتر و رفع اشکالات پیش امده در این دستگاه آموزش داده شده است. در صورت عدم موفقیت در دانلود فیلم آموزش تعمیر پرینتر، می‌توانید تعمیر قطعه مدنظرتان را در بخش جستجوی همین وبسایت سرچ کرده و مقالات احتمالی مرتبط با این کار را دریافت نمایید.

در بخش مقالات این وبسایت، مطالب متعددی در ارتباط با تعمیر و بهسازی قطعات انواع پرینتر با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته شده است. شایان ذکر است در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در حین تعمیر و سرویس پرینتر مورد استفاده خود می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر پرینتر ریکو تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. توصیه می‌شود در زمان تماس نوع اشکال پیش آمده در دستگاه و سرویس موردنیاز را با اوپراتور درمیان بگذارید.

آموزش تعمیر پرینتر ریکو و آشنایی با قطعات

یکی از اصلی ترین مباحثی که در دوره آموزش تعمیر پرینتر ریکو مطرح می شود، آشنایی با قطعات این دستگاه است. در واقع کارآموزان، قطعات و بخش های مختلف این محصول را شناخته و با چگونگی عملکرد هریک از آنها آشنا می شوند. این مساله به کاربران کمک می کند که در صورت بروز مشکل در پرینتر، قطعه درگیر را شناسایی کرده و منشأ هریک از اختلالات این دستگاه را بشناسند.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به قطعات پرینتر ریکو اشاره کنیم، باید از قطعاتی همچون: درام، یونیت فیوزینگ، یونیت کاغذ کش، یونیت شارژ، یونیت ظهور، فوم رولر، داکتر بلید، مگنت رولر، کارتریج، بردهای الکترونیکی و مواردی از این دست نام ببریم. هریک از این قطعات عملکرد ویژه ای در پرینتر داشته و شناخت کامل آنها در مبحث آموزش تعمیر پرینتر ریکو اهمیت ویژه ای دارد.

تعمیر تخصصی پرینتر ریکو

در این بخش به برخی از تخصصی‌ترین سرفصل‌های آموزش داده شده در طول دوره آموزش تعمیر پرینتر ریکو خواهیم پرداخت. همانگونه که می‌دانید علاقمندان با حضور در دوره‌های آموزش تعمیر پرینتر ریکو، بر ساختار، قطعات و شیوه تعمیر این دستگاه مسلط می‌گردند و توانایی آن را می‌یابند تا به راحتی جذب بازارهای کار این حوزه گردند. برخی از تخصصی‌ترین آموزش‌های ارائه شده در طول دوره آموزش تعمیر پرینتر ریکو عبارت است از:

تعمیر مین برد پرینتر ریکو

درست کار نکردن درگاه های خروجی و ورودی پرینتر نیز نقش بسزایی در افت عملکرد مین برد دارد. تمامی این موارد در نهایت منجر به ایجاد اختلال در عملکرد مین برد و در نتیجه، بروز تاخیر در فرایند پرینت خواهد شد. اگر مین برد بسوزد، این قطعه به صورت کامل از کار می‌افتد و پرینتر نه قادر به شروع و نه قادر به اتمام فرایند چاپ خواهد بود.

در صورت بروز اشکال در مین برد پرینتر نیاز است تا این بخش از دستگاه و کارکرد آن توسط کارشناسان زبده این کار بررسی گردد و سطح خرابی پیش آمده مشخص گردد. یکی از آموزش‌های ارائه شده در طول دوره آموزش تعمیر پرینتر ریکو، تعمیر مین برد این دستگاه است.

تعمیر کاغذکش پرینتر ریکو

یکی از آموزش‌های ارائه شده در طول دوره آموزش تعمیر پرینتر ریکو، تعمیر کاغذکش پرینتر ریکو است. همانگونه که می‌دانید کاغذکش یا همان پیکاپ، جزو آندسته از قطعاتی است که در صورت خرابی، آلودگی و یا استهلاک، مانع از شروع به کار دستگاه می‌گردد. بنابراین در صورتی که پرینتر به هر دلیل کاغذ مورد نیاز جهت چاپ را نمی‌کشد، می‌بایست کاغذکش پرینتر بررسی گردد.

خوشبختانه خرابی کاغذکش پرینتر با اندک دستکاری، گردگیری و تغییر در تنظیمات قابل رفع است. باید توجه داشت که گیر کردن کاغذ در پرینتر لزوماً به معنای خرابی این بخش از دستگاه نیست. گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر می تواند علل مختلفی داشته باشد که تشخیص درست این علت نیاز به بررسی کارشناسانه و تخصصی دستگاه دارد.

معایب رایج پرینتر ریکو

یکی دیگر از مواردی که در آموزش تعمیر پرینتر ریکو مورد بررسی قرار می گیرد، معایب و مشکلات این دستگاه است. به عنوان بخشی از معایب رایج پرینتر ریکو، می توان به: پرینت نگرفتن دستگاه، عدم چاپ برگه با استفاده از تبلت، کاهش شدید کیفیت پرینت، وجود خطوط یا نقطه های اضافی در برگه چاپ شده، گیر کردن برگه در پرینتر، چروک و مچاله شدن کاغذ در پرینتر، ارائه برگه سفید پس از طی فرایند پرینت، توقف ناگهانی کار دستگاه و روشن نشدن پرینتر اشاره کرد.

وقتی کارآموزان این معایب را شناختند، با توجه به اطلاعاتی که در مورد قطعات دستگاه به دست آورده اند، خواهند توانست دلیل بروز مشکل را به درستی تشخیص داده و اقدامات تعمیری لازم را انجام دهند.

سرفصل های آموزش تعمیر پرینتر ریکو

بخشی از اصلی ترین سرفصل های آموزش تعمیر پرینتر ریکو عبارتند از:

1. آموزش بلوک دیاگرام و قسمت های مختلف در تعمیر پرینتر ریکو
2.  آموزش عیب یابی و باز و بسته کردن پرینتر ریکو
3. آموزش روش های برطرف کردن مشکلات گرفتگی جوهر افشان در پرینتر ریکو
4. معرفی ابزار ها و وسایل مورد نیاز برای باز کردن نازل جوهر پرینتر ریکو
5. تحلیل و بررسی ایرادات نوار انکودر در دروه آموزش تعمیر پرینتر ریکو
6. تحلیل و بررسی ایرادات پلیت تایمینگ در پرینتر ریکو
7. آشنایی با مراحل شارژ کارتریج پرینتر ریکو
8. آموزش کار با بوبین و خطا های رایج در پرینتر ricoh
9. آموزش برطرف کردن ایرادات مربوط به تونر زائد در پرینتر ریکو
10. آموزش تعمیر داکتر بلید پرینتر ریکو
11. آموزش تعمیرات پنل پرینتر ریکو
12. آشنایی با مراحل تعویض ریبون در پرینتر ریکو

آموزش تعمیرات پرینتر ریکو

13. آموزش صحیح نحوه باز و بسته کردن ، منوال ، جنرال در آموزش تعمیر پرینتر ریکو
14. آشنایی کلی با قطعات پرینتر ریکو
15. آموزش شارژ کارتریج انواع پرینتر های لیزری و جوهر افشان ریکو
16. آموزش نحوه ی تعویض بایوس و ریست کردن پرینتر ریکو
17. آشنایی با انواع پرینتر های رنگی ، سیاه و سفید ، جوهر افشان و لیزری ریکو
18. آشنایی با اجزای تشکیل دهنده پرینتر ریکو
19. آشنایی با یونیت فیوزینگ و قطعات آن و نحوه ی تعویض کلیه قطعات معیوب در آموزش تعمیر پرینتر ریکو
20. آشنایی با یونیت لیزر پرینتر ریکو
21. آشنایی با انواع کارتریج دستگاه پرینتر و نحوه ی شارژ کردن کارتریج های سیاه سفید ، رنگی، لیزری و جوهر افشان
22. آشنایی با انواع برد دستگاه های پرینتر تک کاره و چند کاره در آموزش تعمیر پرینتر ریکو

تعمیرات پرینتر ریکو

تعمیرات پرینتر ریکو امری است تخصصی که باید در محیطی مجهز انجام شود. همچنین تعمیرکاری که این دستگاه را بررسی و ترمیم می کند، باید اطلاعات کافی در این حوزه داشته و از دانش فنی و تجربه بالایی برخوردار باشد. در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که دستگاه تعمیر نشده و در آینده نیز کاربران را دچار مشکلات و هزینه هایی نماید.

برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، نمایندگی ریکو اقدام به راه اندازی واحدی جداگانه برای تعمیرات پرینتر کرده است. این واحد به تجهیزات روز دنیا مجهز شده و تکنسین های ماهر در آنها به فعالیت مشغول می باشند. به این ترتیب، تعمیرات پرینتر ریکو با تمرکز بالایی انجام شده و از سطح کیفی و تخصصی بالایی برخوردار می باشد.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو، واحد رسمی فروش و تعمیر محصولات کمپانی ریکو می باشد. کادر فنی بخش های مختلف این مرکز، از بین کارشناسان مجرب و دوره دیده ای انتخاب شده اند که با تکیه بر تجربه چندین ساله خود، می توانند خدمات با کیفیت را در حوزه های مختلف به کاربران ارائه دهند.

بخش فروش نمایندگی ریکو، جدیدترین تولیدات این شرکت را به صورت اورجینال به کاربران عرضه می نماید. بخش تعمیرات نیز به بررسی و رفع نواقص عملکردی این محصولات اشتغال دارد. خدمات پس از فروش نیز در نمایندگی ریکو به کاربران ارائه می گردد که شامل نصب و راه اندازی محصولات، گارانتی فروش، مشاوره های پس از فروش و موارد مشابه می شود.

تعمیرات ریکو

بررسی و ترمیم کلیه محصولات ریکو در واحدهای تعمیرات ریکو و به شکل تخصصی انجام می شود. برای تسریع روند تعمیر و نیز افزایش تمرکز کارشناسان، هر واحد به محصول خاصی اختصاص پیدا کرده است. هریک از این واحدها با توجه به نوع محصول، به تجهیزات و قطعات بسیار پیشرفته ای مجهز شده اند و متخصصین با استفاده از آنها، انواع نواقص را برطرف می کنند. لازم به ذکر است که در واحدهای تعمیرات ریکو، برای تعویض قطعات معیوب دستگاه ها از نمونه های اورجینال استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید