اشتراک گذاری

چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو

چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو یکی ار بخش هایی است که در مرکز تعمیر دستگاه کپی ریکو عیب یابی و تعمیر می شود.

چیپست یا شمارنده بخشی از کارتریج دستگاه فتوکپی ریکو است که مسئول شمارش برگه هایی است که توسط دستگاه چاپ می شوند. کاربران دستگاه کپی به خوبی چیپست را می شناسند و با وظایف آن آشنا هستند.

همه کاربران تا این اندازه اطلاع دارند که کارتریج محل و محفظه ای است که جوهر را درون خود نگه می دارد و هنگام چاپ به اندازه لازم آن را در اختیار دستگاه قرار می دهد تا سند مورد نظر چاپ شود

چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو کمک حال کارتریج است. با روبه شدن این بخش با هرگونه ایراد و اختلال باید از یک مرکز تعمیر دستگاه کپی ریکو کمک بخواهید تا مشکل را ریشه یابی و برطرف کند.

در صورتی که در انتخاب مرکز تعمیراتی سهل انگاری کنید و دستگاه معیوب خود را به مراکز غیر مجاز و غیر رسمی واگذار کنید، بدون شک مشکلات بیشتری دامنگیر دستگاه شما خواهد شد که رفع آنها می تواند هزینه های بیشتری برای شما داشته باشد.

چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو

مسئولیت چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو

شمارنده یا چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو برگه هایی را که دستگاه کپی چاپ می کند، می شمارد؛ این قطعه مسئول محافظت از کارتریج است.

هدف از نصب چیپست در کارتریج این است که وقتی تعداد چاپ برگه‌ ها به بیشتر از حد مجاز و تعیین شده رسید، از شارژ مجدد کارتریج به کمک این قطعه جلوگیری شود و نهایتا کارتریج نو خریداری شود.

اگر این قطعه نیازمند خدمات تعمیر و تعویض و ریست باشد، باید از مرکز تعمیرات دستگاه کپی ریکو کمک بگیرید.

چیپست یک بخش کاملا اختصاصی در دستگاه فتوکپی ریکو است. این قطعه به صورت انحصاری در دستگاه های کپی مورد استفاده قرار می گیرد و هرگز نمی توان چیپست های مختلف را با هم جایگزین کرد.

در غیر این صورت چاپگر مورد نظر خطای تجهیزات محفاظت شده یا Unauthorized Supply را گزارش می دهد و امکان سوختن چیپست نیز وجود دارد.

لذا این موضوع را هرگز بی اهمیت ندانید، زیرا بر اساس تجربیات ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی ریکو بی توجهی به آن می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد.

تعمیر چیپست کارتریج دستگاه کپی ricoh

وقتی دستگاه کپی ricoh پیغام های Toner exhausted، Toner empty، Toner low، Cartridge change، Cartridge Replace را می دهد، باید کارتریج را شارژ یا تعویض کنید.

در صورتی که پس از تعویض یا شارژ کارتریج کپی ریکو ، همچنان با این پیغام های خطا روبه رو می شوید، نیاز به ریست چیپست کارتریج دارید؛ در معدود مواردی نیاز به تعویض شمارنده کارتریج یا همان چیپست کارتریج است.

با این حال سوال بسیاری از کاربران این است که تعمیر چیپست کارتریج دستگاه کپی تا چه اندازه امکان پذیر است. باید بگوییم که تعمیر قطعه چیپست تقریبا سخت ممکن و حتی گاهی غیر ممکن است.

تا جایی که گزینه تعویض روی میز مرکز تعمیر دستگاه کپی ریکو قرار می گیرد. مگر اینکه ایراد موجود مستقیما مربوط به چیپست نباشد.

در هر صورت اگر اختلال چیپست با ریست کردن حل نشود، باید تعویض شود. اما باید بدانید که تعویض چیپست کارتریج دستگاه کپی ریکو در هر دوره از شارژ کارتریج مقرون به صرفه نیست و باید از روش های دیگری استفاده کنیم که صرفه اقتصادی داشته باشد.

یکی از این روش ها آپدیت فریمور است. آپدیت فریمور باعث می‌شود که با هر بار شارژ کارتریج، نیازی به تعویض چیپست نباشد.

فریمور در واقع نرم افزاری است که بر روی دستگاه تعریف شده و باعث می‌شود سنسور شناسایی چیپست غیر فعال شود و چیپست از حالت سخت افزاری به نرم افزاری تغییر حالت دهد.

تعمیر چیپست کارتریج دستگاه کپی ricoh

 

نمایندگی ریکو در کرج

نمایندگی ریکو در کرج در خدمت تمام کاربران استان البرز است. در این نمایندگی به راحتی می توانید با استفاده از امکانات و تسهیلات فراوان، تمام نیازهای خود را در حوزه فروش و تعمیر انواع محصولات مرکز تخصصی ریکو برطرف سازید.

این مرکز معتبر و قانونی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و خدماتی درخور و شایسته به همشهریان البرزی ارائه می دهد. در نمایندگی ریکو در کرج تمامی سرویس ها و خدمات در هر بخش همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.