اشتراک گذاری

تعمیر برد پاور دستگاه کپی ریکو

تعمیر برد پاور دستگاه کپی ریکو ، مبحثی است که در این مقاله به آن می پردازیم. مشکلات فنی جزء جدایی ناپذیر هر دستگاهی می باشد که با برق کار می کنند. دستگاه های کپی ریکو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گاها دچار مشکلاتی سخت افزاری و یا نرم افزاری می شود.
دستگاه های کپی ریکو یکی از لوازم اداری شناخته شده در ادارات و سازمان ها بوده و کاربران متعددی از این دستگاه استفاده می کنند. این دستگاه های کپی به دلیل کیفیت و کارایی خود از توان بالایی برخودار می باشند و می توانند در مدت زمان کوتاهی کارهای اداری پر حجم را انجام دهند.

تعمیر برد پاور ریکو

تعمیر تخصصی برد پاور دستگاه کپی ریکو

جهت تعمیر برد پاور دستگاه کپی ریکو، قدم اول آشنایی با مشکلات این قطعه است. در این بخش به بررسی این مشکلات می پردازیم. متخصصین تعمیرات کپی ریکو پس از بررسی مشکل نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر اقدام خواهند نمود. تعمیر برد پاور دستگاه کپی ریکو به دلیل بروز مشکلات مختلف در این قطعه انجام می گردد. مشکلات موجودی که برای برد پاور دستگاه های کپی معمولا رخ می دهد ناشی از چند عامل ساده می باشد که در صورت رعایت کردن این موارد توسط کاربر می توان از خسارت جدی به دستگاه های کپی جلوگیری نمایید.
اولین مشکلی که سبب بروز خسارت در برد پاور می گردد، ولتاژ بالای برق است. درصورت ولتاژ ورودی بالا به دستگاه، قطعات داخلی آسیب های جدی به خود خواهند دید. با استفاده از محافظ ها می توانید جریان برق ورودی به دستگاه کپی ریکوی خود را کنترل نمایید. مشکل بعدی که معمولا برای برد پاور دستگاه های کپی رخ می دهد استفاده بیش از اندازه از دستگاه می باشد. هر دستگاهی بنا به دفترچه اطلاعات خود می تواند مقدار مشخصی از فرایندهای ادارای را در روز و یا ساعت انجام دهد. در صورت استفاده بیش از حد از دستگاه، مشکلاتی برای دستگاه کپی رخ خواهد داد که اولین قطعه برد پاور است.

دلایل موثر در  خرابی برد پاور

در این بخش به برخی از خرابی های برد پاور و دلایل آن خواهیم پرداخت. همان گونه که اشاره نمودیم ، دو عامل تاثیرمستقیم بر خرابی این قطعه خواهد گذاشت. بالار فتن ولتاژ و کپی بیش از حد ظرفیت از جمله این عوامل هستند . دستگاه های کپی با قدرت های مختلف به بازار عرضه  می شوند. ازین رو میزان استفاده از دستگاه باید با توجه به قدرت دستگاه مورد نظر باشد. در ادامه به شرح مشکلات می پردازیم.

کپی بیش از ظرفیت

گاهی ممکن است به دلایل مختلفی، از دستگاه کپی کار زیادی کشیده شود. چنانچه دستگاه بیش از حد ظرفیتش کار کند، یکی از اولین قسمت هایی که به آن آسیب می رسد برد پاور است. به منظور پیشگیری از بروز این اتفاق، تا حد امکان تلاش کنید که فشار کاری زیادی به دستگاه خود وارد نکنید. هم چنینن در انتخاب دستگاه کپی دقت کنید که قدرت آن متناسب با تعداد کپی مورد نیاز روزانه شما باشد.

تعمیر قطعه برد پاور دستگاه کپی ریکو

ولتاژ بیش  ازحد

 نکته بسیار مهمی که در مورد خرابی برد پاور باید مورد توجه قرار گیرد این است که در صورتی که ولتاژ بیش از حد به دستگاه وارد شود، موجب ایجاد اختلال در قطعه مذکور می گردد. در این حالت، تعمیر برد پاور دستگاه کپی ریکو نیازمند برخورداری از تجربه و تخصص بالایی است. واگذاری این کار به افراد کم تجربه، می تواند به خرابی بیشتر دستگاه منجر شود.

تعویض برد پاور کپی ریکو

پس از تلاش جهت تعمیر برد پاور دستگاه کپی ریکو ، در صورتی که این کار امکان پذیر نباشد ، کارشناسان اقدام به تعویض آن خواهند نمود. ممکن است برد پاور دستگاه های کپی به دلیل شرایط کاری و وظیفه ذاتی دستگاه های اداری دچار آسیب های شدیدی شود. برای رفع این مشکل می توانید اقدام به تعویض برد دستگاه مربوطه نمایید.

بهتر است در این امر به نکاتی مهم توجه داشته باشید. در هنگام تعویض برد حتما از مراکز رسمی کمپانی ریکو استفاده نمایید.  در ادامه مطمئن گردید که قطعه تعویضی اورجینال بوده و بصورت اکبند در اختیار شما قرار می گیرد. متاسفانه بارها دیده شده است که تعمیرکاران عمومی از قطعات کهنه و کار کرده برای تعویض برد دستگاه های ریکو استفاده می نمایند. برای تعمیر برد پاور دستگاه کپی ریکو می توانید به واحد تعمیرات کپی در نمایندگی ریکو مراجعه نموده و در کمترین زمان ممکن مشکل برد پاور خود را برطرف نمایید. قطعات تعویضی در این مرکز کاملا اصل و اورجینال می باشد و شما می توانید از کیفیت کالای تعویضی اطمینان حاصل نمایید.

برد پاور، اصلی ترین تامین کننده انرژی مورد نیاز برای عملکرد صحیح دستگاه کپی ریکو است. این قطعه، معمولا در دستگاه های کپی، بسیار قدرتمند تر از پرینتر عمل می کند. دلیل این اتفاق این است که دستگاه کپی برای انجام کار، به قدرت و انرژی بیشتری احتیاج دارد چرا که در مقایسه با پرینتر، جریان بیشتری را مورد استفاده قرار می دهد.

نمایندگی تعمیرات کپی ریکو

نمایندگی ریکو و واحدهای تعمیرات ریکو

بررسی خدمات مرتبط با تعمیر برد پاور دستگاه کپی ریکو ، در این صفحه انجام شد. نمایندگی ریکو خدمات خود را در بخش های مجزا شامل فروشگاه مرکزی ریکو ، آموزش تعمیرات ریکو  و واحد های تعمیرات ricoh   به کاربران گرامی ارائه می نماید. این برند دارای خدمات پس از فروش مناسب است که سبب شده در بین ایرانیان محبوب شود. برای تعمیر تجهیزات خود سعی نمایید از نمایندگی مجاز ریکو در تهران و شهرستان ها  استفاده نمایید.

این عمل سبب می شود گارانتی و خدمات پس از فروش برند ریکو شامل حال شما شود و قطعات اصلی و با کیفیت برای سیستم آسیب دیده شما استفاده گردد.  همچنین سبب افزایش عمر محصول خواهد شد و دوره از رده خارج شدن محصول را تا مدت زمان زیادی به تعویق می اندازد. خدمات تعمیرات ریکو در واحدهای مجزا به کاربران ارائه می گردد. در صورت تمایل خدمات ما را در واحدهای تعمیرات ریکو مطالعه نمایید.