اشتراک گذاری

لنز دوربین ریکو

لنز بکاررفته در دوربین‌های ریکو (Lens) همانند تمامی لنزها، استوانه‌ای متشکل از عدسی‌های متعدد است که با عبور دادن نور از خود، آن را به درون دوربین هدایت می‌کند. قدرت و کیفیت لنزها به عوامل گوناگونی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها فاصله کانونی و عدد دیافراگم است. فاصله کانونی برحسب میلی‌متر است و معرف زاویه دید لنز است. هرچه فاصله کانونی لنز کمتر باشد، لنز زاویه دید بازتری دارد و به اصطلاح، لنزی وایدتر (گسترده‌تر) است؛ بالعکس هرچه فاصله کانونی بیش‌تر باشد، زاویه دید کوتاه‌تر است. به طور کلی لنز دوربین ریکو متشکل از سه قسمت اجزا نوری، دیافراگم قابل تغییر، سیستم اتصال دهنده لنز به دوربین و شاتر – در لنزهای شاتر برگی است.
همانگونه که مشاهده کردید لنز دوربین ریکو، حساسیت‌ها و ظرافت‌های خاص خود را دارد. از این رو در حین کار با ان می‌بایست نهایت احتیاط را به کار برد تا از خرابی‌های احتمالی در آن پیشگیری کرد. اما در صورتی که به هر دلیل لنز دوربین ریکو شما دچار خرابی شده است می‌توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات ریکو، تخصصی‌ترین سرویس های مرتبط با تعمیر لنز دوربین ریکو را دریافت نمایید.

تعمیر لنز دوربین ریکو

خرابی لنز دوربین ریکو ricoh

در بخش زیر به برخی از رایج‌ترین عللی که سبب خرابی لنز دوربین ریکو می‌گردند، اشاره شده است. توصیه می‌شود با درنظر داشتن موارد زیر، از قرار گرفتن لنز دوربین ریکو در معرض آنها پیشگیری کرده و عمر این قطعه را افزایش دهید. در صورت بروز خرابی در لنز می‌توانید تخصصی‌ترین سرویس‌های تعویض و تعمیر لنز دوربین ریکو را با مراجعه به مرکز تخصصی تعمیرات ریکو دریافت نمایید. برخی از شایع‌ترین علل خرابی‌ لنز دوربین های ریکو عبارتند از: تابش مستقیم نور خورشید یا نور چراغ های لیزری، در تماس بودن با گرد و غبار، لکه ها، شن و آلودگی‌های محیطی، تکان بسیار شدید و ضربه خوردگی، آب و رطوبت، حرارت و برودت شدید، مواد شیمیایی، نوسان الکتریکی و سایر موارد این‌چنینی.

عدم استفاده ی بیش از حد از دستگاه:

هر دستگاه متناسب با توان تعریف شده برای آن امکان کار کردن دارد. در صورتی که بیش از حد توان دستگاه از آن استفاده شود فرآیند چاپ با اختلال مواجه شده و کپی گرفته نمی شود. بنا براین نکته ی مهم در جلوگیری از خرابی این دستگاه تناسب توان مصرفی با محیط کار می باشد.

برای مثال دستگاه کپی های خانگی که توان پایین تری دارند و امکان چاپ مکرر در آنها وجود ندارد برای شرکت ها و ادارات بزرگ مناسب نیستند و اگر در این مراکز مورد استفاده قرار بگیرند به دلیل حجم بالای کار در فواصل زمانی کوتاه مدت با اختلال رو به رو خواهند شد.

تعمیر لنز دوربین ریکوricoh

در بخش زیر به برخی از راهکارهای موجود جهت تعمیر لنز دوربین ریکو اشاره شده است. توصیه می‌شودرد صورت بروز خرابی در این قطعه، راهکارهای زیر را امتحان کنید و در صورت تداوم اشکال پیش آمده، به یکی از مراکز استاندارد در حوزه تعمیر دوربین ریکو مراجعه نمایید.

  1. اطمینان از سلامت باتری دوربین: نخستین و ساده‌ترین کاری که جهت تعمیر لنز دوربین ریکو می‌توان انجام داد تست باتری دوربین است. از این مسئله که باتری‌ها امکان تأمین انرژی دستگاه را دارند مطمئن گردید. دوربین را در حالت shooting/recording قرار دهید. باتری را از دوربین خارج کنید. چند دقیقه صبر کنید و دوباره باتری را درون دوربین قرار دهید. دوربین را روشن کنید.
  2. گردگیری دوربین و لنز دوربین ریکو: از یک دمنده یا مکنده هوا استفاده نمایید تا گردوغبارهای احتمالی موجود در دستگاه را برطرف نمایید. اگر نتوانستید یک دمنده هوا پیدا کنید می توانید از هوای فشرده استفاده کنید و تعمیر لنز دوربین ریکو را خودتان انجام دهید.
  3. فشار دادن لنز دوربین ریکو: دوربین را خاموش کنید و به پشت روی یک سطح قرار دهید، لنز آن به سمت بالا باشد. به فاصله بین لنز و محل قرار گیری لنز نگاه کنید. اگر متوجه شدیدکه شکاف در همه اطراف لنز متعادل نیست، تعمیر لنز دوربین ریکو ساده خواهد بود. این مشکل معمولا زمانی اتفاق می افتد که لنز دوربین بیرون باشد و روی زمین بیفتد. بسیار ملایم لنز را به سمتی که شکاف بزرگ تر است، فشار دهید. در این زمان، باید صدای یک کلیک را بشنوید که نشان دهنده جاگیری صحیح لنز است. به عبارت ساده‌تر اگر لنز به یک طرف کج شده باشد، لنز را به سمت مقابل فشار دهید، اگر یک صدای کلیک شنیدید، بنابراین لنز در محل اصلی خود قرار گرفته است. اگر لنز در یک زاویه گیر کرده بود، لبه لنز را روی لبه یک میز قرار داده و آن را به سمت مرکز لنز فشار دهید، دوباره یک صدای کلیک می شنوید که یا لنز به محل اصلی خود برگشته یا پین هایی که در شیار لوله لنز قرار می گیرد، شکسته‌اند. سعی کنید دوربین را دوباره روشن کنید تا از تعمیر لنز دوربین ریکو خود مطمئن شوید.
  4. جا دادن مجدد لنز: اگر در حین کار با دوربین ریکو، لنز دوربین ریکو خارج نمی‌شد، یا پس از خروج، دوباره جمع نشد، دوربین را خاموش کنید. با یک دست دوربین را نگه دارید و با دست دیگر لنز را گرفته و به آرامی بچرخانید. با هر دو بخش لنز این کار را انجام دهید. یک صدای کلیک می‌شنوید که لنز به محل خود برگشته است. دوربین را روشن کنید.
  5. بررسی کج بودن لنز دوربین: دوربین را از پشت در یک محل قرار دهید و از کنار به لنز نگاه کنید. اگر لنز دوربین ریکو به نظرتان کج آمد، دوربین را روشن کنید و به طور ملایم لنز را از کنار به سمت مرکز بکشید. ممکن است تعمیر لنز دوربین ریکو را با موفقیت به پایان برسانید و مشکل برطرف شود.
  6. چرخاندن لنز دوربین ریکو: روش دیگری که می‌توان برای تعمیر لنز دوربین ریکو از آن استفاده کرده چرخاندن لنز دوربین است. برای این کار، در حالی که دوربین روشن است بزرگترین حلقه لنز را بچرخانید. با این کار، صدای کلیک را خواهید شنید. اگر در ابتدا به نظر برسد که فوکوس خاموش است، دوربین را خاموش و روشن کنید و تعداد زیادی عکس از دور و نزدیک بگیرید. فوکوس باید به آهستگی شروع به بهبود یافتن کند. اگر هیچ یک از اقدامات یاد شده به تعمیر لنز دوربین ریکو شما کمک نکرد، ناچارا باید به یک مرکز معتبر و مجهز مراجعه کنید.

نمایندگی تعمیرات دوربین ریکو

تعمیرات دوربین ریکو در مراکز مجاز و استاندارد را می‌توان اقدامِ هوشمندانه‌ای از جانبِ کاربرانِ گرامی در راستای بازیابی کیفیت دستگاه‌هایشان به شمار آورد؛ به‌عبارتی دیگر تحویل دستگاه معیوب به یک مرکز مجاز، این فرصت را برای کاربر فراهم می‌سازد تا پس از تعمیر دستگاه، لذت کار با یک دستگاه سالم و بی‌نقص را مجدداً تجربه نمایند؛ این امر از آن‌روست که تعمیر دوربین Ricoh در یک مرکز مجاز، توسط کارشناسانی انجام می‌شود که تخصص و تجربۀ لازم را در این زمینه دارا هستند؛ کارشناسانی که ضمن آشنایی با سیستم ‌های سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری دوربین‌های ریکو، از بروزترین ابزارآلات تعمیر نیز بهره‌‌مند هستند. بهره‌مندی از بروزترین ابزارآلات تعمیر، ضمن سرعت ‌بخشی به عملیات تعمیر، کیفیت خدمات ارائه شده در این راستا را بهبود و ارتقاء می ‌بخشد و سبب کسب رضایت کاربران و صاحبان دوربین های ریکو می‌‌گردد. نمایندگی تعمیرات دوربین ریکو یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های ارائه دهنده سرویس‌های مرتبط با انواع دوربین ریکو است که در این راه از پیشرفته ترین تجهیزات نظیر دستگاه های ADJUSTMENT استفاده می کند. شایان ذکر است سرویس های تعمیرات دوربین ریکو از جمله سرویس‌های مرتبط با تعمیر لنز دوربین ریکو در این مرکز مشمول گارانتی و ضمانت است.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو با تجهیز فضایِ سازمان به پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده‌ترین همکارانِ حوزه ترمیم و سرویس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته است. این امر با توجه به کاربری بالای دستگاه‌های ریکو و لزوم ارائه خدمات توسط یک مرکز معتبر و مجاز صورت پذیرفته است. کارشناسان حاضر در نمایندگی ریکو به دلیل حضور در دوره‌های تخصصی و دارا بودن مدارک بین‌المللی، قادر به رفع تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در محصولات ریکو می‌باشند. تمامی سرویس‌های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهایی است که از سوی شرکت‌ ریکو مطرح شده‌اند. مدیریت این مرکز به سبب اطمینان از تخصص و دانش کادر فنی حاضر در این مجموعه، تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان خویش را گارانتی و ضمانت نموده است.

 تعمیرات ریکو

مرکز تعمیرات ریکو با تیمی از مجرب ‌ترین و متعهدترین کارشناسان، قادر به تعمیر و بازیابی تمامی قطعات سخت ‌افزاری و رفع کلیه اشکالات نرم افزاری محصولات ریکو می‌ باشد. به شما این اطمینان داده می شود که در این مرکز تمامی قطعات معیوب با قطعات اورجینال جایگزین شود و حتی الامکان از تعویض قطعات اورجینال دستگاه خودداری گردد تا دستگاه با همان کیفیت و ساختار اولیه به کار خویش ادامه دهد. به خاطر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه نقص در هرکدام از انواع محصولات ریکو، این محصولات را تنها به مرکز تعمیرات ریکو بسپارید و از مراجعه به مجموعه های غیرمجاز موجود در سطح شهر خودداری ورزید؛ با چنین انتخاب هوشمندانه ‌ای، یعنی دریافت تعمیرات و سرویس های مورد نیاز از نمایندگی ریکو، شما از صداقت در اعلام عیوب دستگاه، دریافت تخصصی ترین خدمات و نیز دستمزد منصفانه کادر فنی آسوده‌خاطر خواهید بود.

  در راستای مطالعه دیگر مطالب سایت در زمینه اخبار، مقالات، سوالات متداول و محصولات به لینک ‌های زیر مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر