اشتراک گذاری

کارتریج پرینتر ریکو

کارتریج یکی از قطعات موجود در پرینترهای ریکو و البته سایر پرینترهای موجود در بازار است. کارتریج پرینتر ریکو بسته به مدل پرینتر، یا کارتریج تونر و یا کارتریج جوهر است. به عبارتی دیگر در صورتی که پرینتر شما جوهرافشان باشد کارتریج بکار رفته در آن کارتریج جوهر و در صورتی که لیزری باشد کارتریج بکاررفته در آن کارتریج تونری است. در «پرینترهای جوهرافشان» دستور پرینت، توسط جوهر و بوسیله هد کارتریج روی کاغذ منتقل می‌گردد. در «پرینترهای لیزری» انتقال دستور پرینت روی کاغذ، بوسیله پودر و یا همان تونر و بوسیله درام کارتریج انجام می‌پذیرد. در نتیجه هد و درام به ترتیب در کارتریج های جوهری و لیزری وظیفه انتقال اطلاعات و چاپ آنها روی کاغذ را بوسیله مواد مصرفی عهده‌دار هستند. در هر حال کارتریج‌های بکاررفته در پرینترهای ریکو نیز همچون سایر قطعات مصرفی، گاه با خرابی و اشکال مواجه می‌شوند که در این شرایط تعویض و یا تعمیر کارتریج پرینتر ریکو ضروری می‌گردد.

کارتریج پرینتر ریکو

تعویض کارتریج پرینتر ریکو ricoh

این مسئله که نیاز است دستگاه در حین تعویض کارتریج پرینتر ریکو روشن یا خاموش باشد، بستگی به مدل دستگاه دارد. در برخی دستگاه ها اجازه دسترسی به کارتریج تنها در صورت روشن بودن دستگاه به کاربر داده می شود و در برخی دستگاهها بالعکس. پس از تعیین این مسئله در مورد دستگاه، می‌توان با زدن دکمه آزادسازیrelease و کشیدن در به سمت جلو، در را باز کرد. پس از باز کردن در نخستین کار خارج‌ کردن کارتریج مانده در دستگاه است. روش آزادسازی کارتریج در پرینترهای گوناگون متفاوت است اما این کار معمولا با استفاده از دکمه آزادسازی یا دکمه چفت در پرینتر انجام می شود. جهت ادامۀ کار تعویض کارتریج پرینتر ریکو نیاز است که کارتریج به سمت بالا و بیرون کشیده شود. پس از این کار، کارتریج نو را بدون جدا کردن پلاستیک بسته بندی، از جعبه خارج کنید. (پیش از استفاده به آرامی کارتریج را تکان دهید تا پودر کارتریج در آن پخش شود). در ادامه می توانید پوشش کارتریج نو را باز کرده و نوار رنگی روی کارتریج را بکشید.

احتیاط کنید تا حتی‌الامکان قسمت پایینی کارتریج را لمس نکنید. زیرا لکه‌های احتمالی موجود در این قسمت سبب افت کیفیت چاپ و بروز اشکال می‌گردد. در این مرحله از تعویض کارتریج ریکو نیاز است که کارتریج با احتیاط در جای تعیین شده قرار گیرد. در ادامه قفل کارتریج را بسته و در پرینتر را ببندید. تعویض کارتریج پرینتر ریکو در این مرحله اتمام یافته و شما می توانید جهت اطمینان از درستی روند طی شده، یک برگ را به صورت امتحانی پرینت بگیرید.

 

تعمیر کارتریج پرینتر ریکو ricoh

تعمیر کارتریج پرینتر ریکو یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی تعمیرات ریکو است که توسط تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان تعمیر پرینتر انجام می‌پذیرد. باید توجه داشت که منظور از تعمیر کارتریج پرینتر ریکو، مسئله شارژ و تعویض آن است. همانگونه که می‌دانید جوهر و تونر مصرفی موجود در کارتریج پرینتر ریکو پس از مدتی تمام می شود که در این شرایط دو راه پیش روی کاربر وجود خواهد داشت. یک، تعویض کامل کارتریج (و استفاده از یک کارتریج نو) و دوم بسنده کردن به شارژ کارتریج پرینتر Ricoh. گزینه انتخابی عموم کاربران در این میان–علی‌رغم توصیه شرکت‌های سازنده پرینتر، شارژ کارتریج پرینتر است. زیرا تهیه یک کارتریج نو و جایگزین کردن آن، هزینه نسبتاً بالایی می‌طلبد. خدمات مرتبط با کارتریج شامل سرویس‌های دیگری نیز هست که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

1- ارائه گزارش در خصوص صحت عملکرد و کارکرد تجهیزات و جزئیات مربوط به کارتریج و کلیه مواد مصرفی چاپ

2- انجام آزمایشات جامع جهت تست کلیه قطعات و کارکرد آنها در کارتریج

3- حذف و نصب مجدد نرم افزار درایور پرینتر جهت برطرف نمودن اختلالات موجود در مرکز تعمیرات کارتریج پرینتر ریکو

4- تعمیرات کارتریج جوهرافشان در مرکز تعمیرات کارتریج پرینتر ریکو

5- تعمیرات کارتریج لیزری سیاه و سفید و رنگی

6- تعمیرات کارتریج لیزری رنگی در مرکز تعمیر کارتریج پرینتر ریکو

7- سرویس تخصصی جهت بهینه سازی کلیه قطعات کارتریج عملکرد دستگاه و کاهش استهلاک قطعات

8-تعمیر و تعویض قطعات مصرفی کارتریج ها جهت کاهش هزینه مصرفی

9-به روز رسانی قطعات و کیت های کارتریج در صورت ارائه از سوی کمپانی های سازنده جهت رفع اختلالات  نصب وتنظیمات تجهیزات جانبی از جمله نرم افزار درایور در مرکز تعمیر کارتریج پرینتر ریکو

10-نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله ماژول های جانبی

11-مشاوره و راهنمایی مصرف کنندگان در خصوص عملکرد پرینترها و کارتریج ها و نگهداری آنها

12- سرویس های زمانبندی شده دوره ای کارتریج در مرکز تعمیرات کارتریج پرینتر ریکو

13-تعمیرات کارتریج قابل حمل

نمایندگی تعمیرات پرینتر

شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه نقص تخصصی و غیرتخصصی با نمایندگی تعمیرات پرینتر تماس گرفته و خواستار راهنمایی و مشاوره از کارشناسان این مرکز باشید. در موارد عادی و غیرتخصصی، کارشناسان ما راهکارهایی جهت تعمیرات پرینتر به شما ارائه خواهند داد تا اشکالات ایجاد شده به صورت تلفنی رفع گردد. در موارد تخصصی و اشکالات فنی شدید، شما می توانید دستگاه خود را به مرکز تعمیرات پرینتر تحویل داده و پس از طی فرآیندهای تعمیر، آن را به صورت سالم، گردگیری شده و بی هیچ عیب و نقصی دریافت نمایید. برخی از خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات پرینتر عبارت است از: عرضه مواد مصرفی پرینتر شامل تونر، برگ های کاغذ سازگار با پرینترهای ریکو و …، تعویض قطعات پرینتر (تعویض کابل پاور، تعویض سیم USB، تعویض درام، تعویض هد پرینتر، تعویض و تعمیر کارتریج پرینتر ریکو، تعمیر و تعویض در شکسته پرینتر تعمیر، تعمیر و تعویض LCD چاپگر، تعویض تونر پرینتر و…)، برگزاری دوره‌های آموزش تعمیرات پرینتر برای کارآموزان و فعالان حوزه تعمیر چاپگر، فروش انواع پرینترهای ریکو و .

نمایندگی مرکزی ریکو

نمایندگی مرکزی ریکو با تجهیز فضایِ سازمان به پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده‌ترین همکارانِ حوزه ترمیم و سرویس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته است. این امر با توجه به کاربری بالای دستگاه‌های ریکو و لزوم ارائه خدمات توسط یک مرکز معتبر و مجاز صورت پذیرفته است. کارشناسان حاضر در نمایندگی مرکزی ریکو به دلیل حضور در دوره‌های تخصصی و دارا بودن مدارک بین‌المللی، قادر به رفع تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در محصولات ریکو می‌باشند. تمامی سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی ریکو مبتنی بر اصول و استانداردهایی است که از سوی شرکت‌ ریکو مطرح شده‌اند. مدیریت این مرکز به سبب اطمینان از تخصص و دانش کادر فنی حاضر در این مجموعه، تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان خویش را گارانتی و ضمانت نموده است.

5/5 (1 امتیاز)