اشتراک گذاری

آموزش شارژ کارتریج پرینتر ریکو

آموزش شارژ کارتریج پرینتر ریکو از آموزش های مفیدی است که توسط نمایندگی ریکو و به کمک تعمیرکاران واحد تعمیر پرینتر ریکو برای کاربران علاقه مند ارائه می شود. شارژ کارتریج پرینتر یکی از راه های صرفه جویی در هزینه های مصرفی این دستگاه است. معمولا برای شارژ یا تعویض کارتریج پرینتر باید به یک سری اصول و قواعد توجه کنید که در ادامه درباره آن توضیح می دهیم. برای اجرای درست شارژ کارتریج ریکو باید با اجزای داخلی این دستگاه به خوبی آشنا باشید. نحوه باز و بسته کردن آن را بدانید و درام را به درستی تمیز کنید و به طور کلی با جنرال سرویس کارتریج آشنا باشد. در ادامه موضوع آموزش شارژ کارتریج پرینتر ریکو درباره این مسائل بیشتر توضیح می دهیم.

نکات مهم در شارژ کارتریج پرینتر ریکو

  • کارتريج ها را همواره در حالت افقي نگهداري يا حمل کنید
  • كارتريج ها در دمای 0 تا 35 درجه سانتيگراد نگهداری کنید
  • كارتريج ها را در معرض آفتاب و نور شديد قرار ندهيد
  • پرينتر را در محيط پر گرد و غبار، كنار پنجره و در معرض آفتاب و گرما قرار ندهيد

ابزار مورد نیاز برای شارژ کارتریج پرینتر ریکو

  • جوهر تونر با کیفیت
  • پیچ گوشتی چهار سو
  • کاغذ باطله
  • یک پارچه نرم و لطیف
  • یک ابزار لبه تیز

مراحل آموزش شارژ کارتریج پرینتر ریکو

باز کردن کارتریج

1. پیچ پوشش کناری کارتریج را باز کنید و پوشش کناری را بردارید. بعد از اینکه پوشش را برداشتید، باید درام را بردارید. درام را از بخش سفید ( دنده ) نگه دارید و آن را بیرون بکشید.

2. بعد از جدا کردن درام ، باید چرخنده PCR را جدا کنید. به وسیله یک ابزار نوک تیز، اندکی میله PCR را به سمت راست بکشید و سپس اندکی PCR را به سمت بالا حرکت دهید و به سمت چپ آن را در آورید.

3. در این مرحله از آموزش شارژ کارتریج پرینتر ریکو، باید بخش ضایعات و جوهر را که به کمک گیره هایی (میخ) به هم متصل شده اند، جدا کنید. باید میخ هایی که در هر دو سمت کارتریج است، بیرون بکشید. بعد از بیرون کشیدن میخ ها، باید بخش خارجی و بیرونی را بردارید.

4. بعد از جدا کردن میخ ها از هر دو سمت تونر کارتریج باید فنر را هم خارج کنید.

5. اکنون زمان آن رسیده که دو بخش اصلی کارتریج را از هم جدا کنید. یکی از این دو بخش اصلی واحد ضایعات و زباله و دیگری بخش جوهر است. تونر را نگه دارید و هر دو بخش را از هم جدا کنید.

6. بخش جوهر اضافی را بررسی کنید و فنری که باید برای باز شدن بخش جوهر اضافی برداشته شود، به دقت بررسی کنید. ابتدا فنر را بردارید و سپس روکش پلاستیکی را بردارید.

تمیز کردن قطعات مربوط به کارتریج پرینتر ریکو

7. در این مرحله از آموزش شارژ کارتریج پرینتر ریکو، پیچ های بخش ضایعات را جدا کنید تا وایپر بلید جدا شود و سپس جوهر اضافی و مانده در این بخش را خارج کنید.

8. با باز شدن وایپر بلید ، باید بخشی که ضایعات را جمع می کند و بخش بلید را تمیز کنید. با یک دستمال نرم این کار را انجام دهید، چون استفاده از برس باعث می شود بلید خراش بردارد.

9. سپس باید بخش جوهر اضافه را مجددا نصب و سوار کنید. ابتدا وایپر بلید و سپس روکش لاستیکی را تنظیم کنید. روکش لاستیکی را مجددا تنظیم کنید؛ به طوری که در شیارها یا برش ها تثبیت شود.

10. اکنون فنر را در جای خود قرار دهید.

11. تا این مرحله از آموزش شارژ کارتریج پرینتر ریکو ، قسمت جوهر اضافی را باز و آن را تمیز کرده اید و سپس آن را بسته اید. شارژ کارتریج پرینتر ریکو دقیقا از این مرحله آغاز می شود.

پر کردن مجدد کارتریج 

12. اکنون بخش دیگری که جوهر در آن قرار دارد، بردارید. این قسمت را باز کنید و آن را پر از جوهر کرده و سپس ببندید و سپس دو بخشی که قبلا جدا شده بودند، دوباره سوار کنید.

13. بعد از جدا کردن پوشش کناری احتمالا یک روکش پلاستیکی سفید را می بینید؛ باید این بخش را بردارید و اینجا را پر از جوهر کنید.

14. روکش پلاستیکی سفید را بردارید. در این مرحله از آموزش شارژ کارتریج پرینتر ریکو شما برای شارژ تونر آماده هستید؛ اما قبل از آن فراموش نکنید بطری جوهر را تکان دهید. بعد از برداشتن درپوش بطری می توانید از کلاه نازل پلاستیکی برای انتقال جوهر استفاده کنید.

15. جوهر را در محفظه ریخته و درپوش را ببندید.

16. اکنون باید بخش جوهر و ضایعات را به هم وصل کنید.

17. میخ هایی که از طرفین برداشته اید. سر جای خود بگذارید.

18. چرخنده PCR را جاسازی کنید.

19. درام را دوباره نصب کرده و در جایگاه خودش قرار دهید.

20. بعد از نصب مجدد درام پوشش کناری را تنظیم کنید.

آموزش تصویری شارژ کارتریج پرینتر ریکو

اگر تجهیزات لازم برای شارژ کارتریج را ندارید، می توانید به سادگی با ما تماس گرفته و اجازه دهید تکنسین تعمیر پرینتر ریکو این کار را انجام دهد. تکنسین می تواند در محل شما حاضر شده و در کمترین زمان ممکن کا را به پایان برساند.