اشتراک گذاری

آموزش عیب یابی پرینتر ریکو

عیب یابی پرینتر یکی از مواردی است که هریک از کاربران این دستگاه باید با روش های آن آشنا باشند. پرینتر دستگاه پر کاربردی است و با توجه به حجم بالای کاری که دارد، دچار اختلالات عملکردی مختلفی می شود. کاربر باید بتواند به صورت اولیه و سطحی این محصول را عیب یابی کرده و سپس برای تعمیر آن اقدام نماید. برای عیب یابی چاپگر ریکو روش های متعددی وجود دارد که ما در این مطلب، این روش ها را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

البته گاهی فرایند عیب یابی نیاز به تخصص و مهارت بیشتری دارد که در این صورت، باید این کار را به متخصصی تعمیرات پرینتر در نمایندگی ریکو بسپارید. همکاران ما در این مرکز با استفاده از پیشرفته ترین ابزار آلات تعمیراتی، اقدام به بررسی، عیب یابی و تعمیرات تخصصی انواع مدل های پرینتر ریکو می نمایند. برای آشنایی با مراحل و روش های عیب یابی پرینتر ریکو، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

آموزش عیب یابی پرینتر ریکو

برای کسب اطلاعات بیشتر به «نمایندگی ریکو» مراجعه کنید.

موارد عیب یابی پرینتر ریکو

مهم ترین مواردی که نیاز به انجام فرایند عیب یابی پرینتر ریکو دارند عبارتند از:

کاهش سرعت پرینت

بسیاری از کاربران در مراجعه به نمایندگی تعمیرات پرینتر، از کاهش سرعت چاپگر خود شکایت داشته و به دنبال برطرف کردن این مشکل هستند. برای عیب یابی پرینتر ریکو در این وضعیت، کافیست از روش چاپ دو رویه (duplex) جلوگیری کنید و سیستم را بر روی PostScript تنظیم کنید تا هم درایور با سرعت بیشتری شروع به کار کند و هم در پرینت عکس ها با کیفیتی فوق العاده همراه گردد.

عدم اجرای دستورات موبایل

یکی از ویژگی های کاربردی پرینتر ریکو این است که امکان برقراری ارتباط با موبایل و سایر دیوایس ها را دارا می باشد. برای استفاده از این قابلیت کافی است تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید. به این ترتیب پرینتر ریکو با کمک وای فای، موبایل مورد نظر را شناسایی کرده و عملیات چاپ را انجام می دهد. اما این اتفاق ممکن است با تاخیر انجام شده و یا اصلاا انجام نشود. برای عیب یابی پرینتر ریکو در این حالت، باید اول از اتصال موبایل و دستگاه پرینتر به سیستم وای فای مطمئن شوید. در بسیاری از گوشی ها نظیر آیفون و iPad و یا حتی iPod امکان «AirPrint» برای کاربر در نظر گرفته شده است. کافیست موارد مورد نظر برای چاپ را انتخاب کنید و پس از شناسایی پرینتر به آسانی عملیات چاپ را انجام دهید.

پرینتر پرینت نمی گیرد

در بسیاری از موارد، با این مشکل مواجه می شوید که چاپگر این مورد کافیست نوع اتصال سیستم کامپیوتری و پرینتر را مشخص و چک کنید. USB و یا کابل های اتصال بین پرینتر و کامپیوتر را بررسی کرده و از سالم بودن و نصب صحیح آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین لازم است که اتصالات از طریق امواج WIFI را نیز بررسی کرده و مطمئن شوید که قطعی در مسیر آن ها وجود ندارد. درایور نیز یکی از بخش هایی است که در صورت پرینت نگرفتن دستگاه باید چک و در صورت نیاز، مجددا نصب گردد. چنانچه همه این موارد عادی بودند، برای عیب یابی پرینتر ریکو خود و رفع مشکلات این دستگاه، می توانید از مهندسین مجرب حاضر در نمایندگی ricoh مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

صدور اخطار کارتریج خالی

یکی دیگر از مشکلات رایج چاپگر، صدور پیغام خطایی است که خالی بودن کارتریج را به کاربران هشدار می دهد. اگر کارتریج واقعا خالی باشد، صدور این اخطار چیز غیر عادی نیست؛ این پیام در شرایطی غیر عادی می شود که کارتریج پرینتر مورد نظر به تازگی شارژ شده باشد. سیستم های پرینت به گونه ای تعریف شده اند که وقتی میزان جوهر در دستگاه به حدی خاص می رسد، هشدار را بر روی نمایشگر ظاهر می کنند. این هشدار لزوما به معنای خالی بودن کارتریج و نیاز آن به شارژ مجدد نیست. در واقع این هشدار زمانی باید مورد توجه قرار بگیرد که کیفیت چاپ افت کرده و یا دستگاه به طور کلی خاموش گردد. کارشناسان ما در بخش تعمیرات ریکو می توانند این اخطار را غیر فعال کرده و به این ترتیب، مزاحمت های آن در روند پرینت را از بین ببرند.

افت کیفیت چاپ

افت رنگ و کیفیت پرینت یکی از مهم ترین مشکلات پرینتر است که به دلایل مختلفی بروز پیدا کرده و کاربران را دچار مشکلاتی می نماید. در این صورت، شاهد این هستید که برگه های چاپ شده یا کیفیت پایینی دارند و رنگ خوبی ندارند. بررسی کارتریج و مقدار جوهر یا تونر، بهترین و موثر ترین روش عیب یابی پرینتر ریکو در این حالت است. همچنین شما باید بررسی کرده و اطمینان پیدا کنید که کاغذ مورد استفاده در پرینتر نیز از کیفیت لازم برخوردار باشند.

جمع شدن کاغذ در مجاری پرینت

یکی از ابتدایی ترین مشکلاتی که کاربران چاپگر با آن مواجه می شوند، جمع شدن یا چروک شدن کاغذ در پرینتر است. مشکلی که در پرینترهای مدرن تا حدودی رفع شده است اما باز هم کم و بیش این مشکل برای کاربران پیش می آید. با بررسی مخزن کاغذ، اطمینان از مرتب بودن کاغذها در مخزن، بررسی کیفیت کاغذهای مورد استفاده و اقداماتی از این دست، می توانید فرایند عیب یابی پرینتر ریکو را در این وضعیت به راحتی انجام دهید.

نمایندگی ریکو در تهران

نمایندگی ریکو در تهران، مرکز تخصصی ارئه دهنده خدمات فروش و تعمیر تولیدات این شرکت به کاربران می باشد. این مرکز، سال ها است که در تهران فعالیت کرده با خدمات متمایز خود، موفق به جلب رضایت و اعتماد کاربران شده است. عرضه جدیدترین محصولات مرکز تخصصی ریکو به صورت اورجینال، ارائه خدمات پس از فروش در سطحی گسترده، تعمیرات تخصصی انواع دستگاه های ریکو، ارائه ضمانت نامه معتبر و فعالیت هایی از این دست را می توان مهم ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی ریکو در تهران بر شمرد. همکاری با افراد متخصص، تعهد کاری کارکنان و استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته را می توان به عنوان اصلی ترین ویژگی های نمایندگی ریکو در تهران به شمار آورد.