اشتراک گذاری

تعمیر پیکسل سوخته دوربین ریکو

همان طور که می دانید، دوربین از هر برندی که باشد، دستگاه حساس و ظریفی است. یک اختلال جزیی در ساختار سازنده ی دوربین پروسه ی ثبت عکس های باکیفیت را مختل می سازد. پیکسل سوخته دوربین ریکو نیز یکی از مشکلاتی است که سد راه ثبت تصاویر باکیفیت خواهد شد. در ادامه شما را با کلیه ی جوانب تعمیراتی پیکسل مرده در دوربین ریکو آشنا می سازیم.

علائم پیکسل سوختگی در دوربین ریکو

پیکسل سوخته دوربین ریکو و یا سایر برندهای موجود در بازار با رنگ سیاه نمایان می شود. اما برخی اوقات ممکن است آن ها را با رنگ های متفاوتی نیز مشاهده کنید. معمولا در چنین شرایطی  پیکسل سوخته تنها مقداری از سایر پیکسل ها تیره تر به نظر می رسد. به طور کلی پیکسل سوخته یا مرده دوربین ریکو یک نقطه تیره در صفحه ی دوربین است که هیچ گونه قدرتی در برابر انتقال اطلاعات به کاربر و یا دریافت نیروی برق از سمت دوربین ندارد. حضور نقطه ی کاملا مشکی یا تیره تر از پیکسل های مجاور دلیلی برای سوختگی یکی از پیکسل های دوربین شماست.


تست دوربین برای اطمینان از سوختگی پیکسل آن

چگونه می توان از سوختگی پیکسل دوربین ریکو مطمئن شد؟ برای تست پیکسل دوربین چه کار کنیم؟ پاسخ به این سوالات بسیار ساده است. برای شناسایی پیکسل سوخته دوربین ریکو کافی است نمایش زنده یا همان وضعیت Live View را روشن کنید و دوربین را به سمت یک فضای کاملا روشن بگیرید. سپس تصویر دوربین را بررسی کنید. همان طور که اشاره شد، پیکسل های سوخته به نسبت سایر پیکسل ها با رنگ های تیره ای دیده می شوند. علاوه بر این مسلما حضور این نقاط تیره در یک محل ثابت خواهد بود. پیشنهاد می کنیم دوربین رو سمت آسمان بگیرید و خیلی ساده نقاط ثابت تیره رنگ روی صفحه ی دوربین را شناسایی کنید.

پیکسل سوخته دوربین ریکو

دلایل پیدایش پیکسل سوخته در دوربین ریکو

دلیل اصلی پیدایش پیکسل سوخته در دوربین ریکو، تابش شدید نور و لیزر به صورت مستقیم است. اگر قرار است از مجالس عکاسی کنید، فراموش نکنید که چراغ های رقص نور دشمن اصلی پیکسل های سنسور دوربین هستند. اشعه های لیزری این دسته از چراغ ها می تواند به سرعت کارایی پیکسل های دوربین را از بین ببرد. البته ممکن است پیکسل سوخته دوربین ریکو به علت تمیزکاری های ناشیانه ی کاربر نیز ایجاد شده باشد. نفوذ مایعات شیمیایی در عرض چند دقیقه دوربین شما را نابود می سازد. باید با احتیاط فراوانی از دوربین خود استفاده کنید.


تعمیر پیکسل سوخته دوربین ریکو

پروسه ی تعمیر پیکسل سوخته دوربین ریکو یک روند کاری حساس است. با حضور در مرکز سخت افزار ایران، نمایندگی رسمی ریکو می توانید مطمئن باشید که بازیابی کارایی پیکسل های سوخته به بهترین شکل ممکن انجام می شود. کارشناسان ما در نمایندگی ریکو پس از شناسایی دقیق پیکسل مرده با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته حرارت خاصی به پیکسل می دهند تا کارایی آن بازسازی شود. میزان این حرارت مسئله مهم و تعیین شده ای برای استفاده ی دوباره از دوربین خواهد بود. بنابراین ریسک مراجعه به مراکز ناشناس را جهت تعمیر پیکسل مرده دوربین ریکو فراموش کنید.