اشتراک گذاری

چگونه از لامپ پروژکتور مراقبت کنیم؟

مراقبت از لامپ پروژکتور و افزایش عمر مفید آن، بدان دلیل مهم است که این قطعه یکی از گران ترین قطعات موجود در این دستگاه است. به عبارتی دیگر توجه به استانداردهای نگهداری از این قطعه و بکارگیری آن ها، سبب افزایش عمر لامپ پروژکتور و کاهش هزینه های جاری مرتبط با آن می‌گردد.

برای افزایش عمر لامپ پروژکتور، بهتر است پس از استفاده از پروژکتور و خاموش شدن لامپ آن، از کشیدن دو شاخه دستگاه از پریز برق خودداری کنید. زیرا دستگاه برای خنک سازی خود و لامپ موجود در آن نیاز به فن های خود دارد. بدیهی است که فن های دستگاه نیز نیاز به انرژی برق دارند. بنابراین می بایست با اتمام کار، دو شاخه دستگاه در برق بماند تا انرژی مورد نیاز فن ها جهت خنک سازی دستگاه تأمین شود. در غیر اینصورت لامپ ویدئو پروژکتور به مدت طولانی داغ باقی خواهد ماند. روش‌های دیگری نیز جهت افزایش عمر مفید لامپ پروژکتور وجود دارد که در بخش‌های آتی به آن ها پرداخته خواهد شد.

لامپ پروژکتور، همچون سایر قطعات این دستگاه، در صورتی که به نحوی درست، نگهداری و استفاده شود، عمر مفید طولانی تری خواهد داشت. در این بخش با پنج نمونه از راهکارهای موجود جهت افزایش عمر لامپ پروژکتور آشنا می شویم:

چگونه از لامپ پروژکتور مراقبت کنیم؟

گردگیری فضای داخلی پروژکتور

توجه به گردگیری و سرویس های دوره ای مورد نیاز، معمولاً در مورد تمامی دستگاه ها، منجر به افزایش عمر مفید می شود. در مورد نگهداری پروژکتور و افزایش عمر لامپ پروژکتور هم بهتر است این نکته را مدنظر قرار دهید. زیرا در صورتی که میزان گرد و غبار موجود در این دستگاه افزایش یابد و گردگیری های دوره ای انجام نشود، به تدریج دمای محیط داخل پروژکتور بالا رفته و لامپ منفجر خواهد شد. فضای داخل را میتوانید با کمپرسور های باد تمیز کنید. توجه داشته باشید در ویدیو پروژکتور ۳LCD اگر اینکار با دقت انجام نشود می تواند باعث افت شدید کیفیت تصویر و کثیف شدن پنل های ۳LCD شود. به دلیل حساسیت بالای این کار و امکان بروز اختلال در دستگاه بهتر است جهت این کار، به مرکز تعمیرات پروژکتور ریکو و یا نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات پروژکتور ریکو

استفاده از پروژکتور در حالت ECO

بهتر است از پروژکتور خود در حالت اقتصادی (ECO) استفاده کنید. این آپشن تقریبا در تمامی پروژکتورها لحاظ شده است و فعال سازی آن سبب استفاده بهینه از دستگاه می شود. وقتی پروژکتور را در این حالت میگذارید مصرف برق کاهش پیدا کرده و نور خروجی لامپ کمتر می شود. اینکار افزایش عمر لامپ پروژکتور را در پی خواهد داشت.

نصب پروژکتور در مکان مناسب

برای افزایش عمر لامپ پروژکتور باید این دستگاه را در مکانی درست و مناسب نصب کنید. یکی از نکات مهم در مورد نصب پروژکتور، وجود فضای کافی برای تهویه هوا در اطراف آن است. اگر ویدیو پروژکتور را در گوشه سقف یا فضایی محدود وصل کنید اطراف آن به سرعت داغ شده و عمر لامپ کاهش می یابد.

روشن و خاموش کردن پروژکتور

وقتی ویدیو پروژکتور را روشن می کنید، بین ۲۰ ثانیه تا ۲ دقیقه طول می کشد تا تصویر به میزان مطلوب خود برسد. این زمان ابتدایی تاثیر زیادی در استهلاک لامپ دارد. از این رو خاموش و روشن کردن بیش از حد پروژکتور، باعث می شود لامپ دائما در حال تغییر ولتاژ باشد. این مسئله در طولانی مدت عمر آن را کوتاه می کند. بنابراین جهت افزایش عمر لامپ پروژکتور، توصیه می شود که پروژکتور را با سرعت روشن و خاموش نکنید.

تمیز کردن فیلتر پروژکتور

از دیگر نکاتی که در افزایش عمر لامپ پروژکتور _به صورت غیرمستقیم_ مؤثر است، گردگیری و تمیز کردن فن است. در جلوی فن پروژکتورها، معمولاً فیلتری قرار دارد که از ورود گرد و خاک به درون این دستگاه جلوگیری می کند. زمانی که فن، هوای خنک بیرون را به داخل می کشد فیلتر ها جلوی وارد شدن گرد و خاک را می گیرند. لازم است هر از چندگاهی ( هر ۱۰۰۰ ساعت استفاده ) فیلتر ها را باز کرده و با فشار هوا یا زدن ضربه به آن، تمیزش کنید.

برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید: فیلتر پروژکتور ریکو

تعمیرات پروژکتور ریکو

تعمیرات پروژکتور ریکو

تعمیرات پروژکتور ریکو در این مرکز به دلیل بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، محدود به مدل خاصی نیست. خدمات شامل تمامی پروژکتورهای جیبی، چندرسانه ای، خانگی و پروژکتورهای بزرگ (مورد استفاده در سمینارها و همایش ها) می گردد. حضور کارشناسان متخصص و بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر، سبب گشته است تا در این مرکز پروژکتورهای معیوب ریکو با جدیدترین متدها، تعمیر گشته و امکان بازگشت عیوب رفع شده به صفر برسد.

مرکز تعمیرات پروژکتور ریکو در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص، روز به ‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌ تر کرده و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینه سرویس ‌های تعمیرات پروژکتور ریکو به هموطنان گرامی ارائه نماید. در این مرکز علاوه بر ارائه تخصصی ترین سرویس های تعمیر، مشاوره های بایسته در خصوص نگهداری از این دستگاه (نظیر افزایش عمر لامپ پروژکتور) نیز ارائه می‌گردد.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو با تجهیز فضایِ سازمان به پیشرفته ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده ترین همکارانِ حوزه ترمیم و سرویس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته است. این امر با توجه به کاربری بالای دستگاه های ریکو و لزوم ارائه خدمات توسط یک مرکز معتبر و مجاز صورت پذیرفته است.

کارشناسان حاضر در نمایندگی ریکو به دلیل حضور در دوره های تخصصی و داشتن مدارک بین المللی، قادر به رفع تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در محصولات ریکو هستند. تمامی سرویس های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهایی است که از سوی شرکت‌ ریکو مطرح شده اند.

نمایندگی تعمیرات ریکو

مرکز تعمیرات ریکو با تیمی از مجرب ‌ترین و متعهدترین کارشناسان، قادر به تعمیر و بازیابی تمامی قطعات سخت ‌افزاری و رفع کلیه اشکالات نرم افزاری محصولات ریکو هستند. به شما اطمینان می دهیم که در این مرکز تمامی قطعات معیوب با قطعات اورجینال جایگزین شود و حتی الامکان از تعویض قطعات اورجینال دستگاه خودداری گردد. به این ترتیب دستگاه با همان کیفیت و ساختار اولیه به کار خود ادامه خواهد داد.

به خاطر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه نقص در هرکدام از انواع محصولات ریکو، این محصولات را تنها به مرکز تعمیرات ریکو بسپارید و از مراجعه به مجموعه های غیرمجاز موجود در سطح شهر خودداری کنید. با دریافت خدمات تعمیرات و سرویس های مورد نیاز از نمایندگی ریکو، شما از صداقت در اعلام عیوب دستگاه، دریافت تخصصی ترین خدمات و نیز دستمزد منصفانه کادر فنی آسوده خاطر خواهید بود. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ریکو در بخش زیر معرفی شده است.