اشتراک گذاری

پرینتر جوهر افشان ricoh

پرینتر های جوهر افشان یکی از انواع ماشین های اداری هستند که به منظور چاپ عکس و تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند. پرینتر های جوهر افشان توسط کمپانی های متفاوت و با قابلیت های گوناگونی طراحی و تولید شده اند. چاپگر مورد بحث در این مقاله مربوط به شرکت محبوب ریکو می باشد. پرینتر جوهر افشان ricoh یکی از محصولات پر مصرف در ادارات و شرکت ها می باشد که در این مقاله به بررسی ویژگی های آن و دلایل خرابی این دستگاه می پردازیم.

به یاد داشته باشید پرینتر ها به طور کلی ماشین های اداری حساسی هستند و به همین دلیل در صورت بروز علائم خرابی در آن ها باید از مراجعه به مراکز غیر رسمی بپرهیزید و تنها به نمایندگی رسمی ریکو مراجعه کنید. در صورتی که کاربر یکی از پرینتر های جوهر افشان ریکو هستید به شما توصیه می کنیم به جهت آگاهی از مشکلات رایج این دستگاه این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

پرینتر جوهر افشان ricoh

آشنایی با ویژگی های پرینتر جوهر افشان ricoh

پرینتر جوهر افشان ricoh در دو مدل صنعتی و خانگی طراحی شده اند . در مدل خانگی آنها کاغذ و هد چاپگر حرکت می ‌کند و در مدل صنعتی آن ها، هد ثابت و محصول از زیر هد حرکت می‌ کند. فرآیند چاپ در پرینتر های جوهر افشان با بهره مندی از کارتریج امکان پذیر می شود.

اعمال فرآیند چاپ در پرینتر های جوهر افشان به صورتی است که کارتریج بر روی صفحه ‌ای که قرار است روی آن عمل چاپ انجام شود حرکت کرده و جوهر از نازل‌ های بسیار ریز آن بر روی صفحه می ‌ریزد. استفاده این دستگاه از جوهر به جای تونر و لیزر می باشد اصلی ترین تفاوت پرینتر جوهر افشان ricoh با سایر مدل های این دستگاه می باشد.

عوامل موثر بر خرابی پرینتر جوهر افشان ricoh

همان طور که در بالا اشاره کردیم پرینتر جوهر افشان ricoh دارای سیستم بسیار حساسی است و تحت تاثیر کوچکترین ناهماهنگی با اختلال مواجه می شود. یکی از عوامل موثر بر خرابی پرینتر جوهر افشان استفاده ی مداوم و بیش از اندازه از دستگاه می باشد. هر کدام از ماشین های اداری دارای توان مصرفی تعیین شده ای هستند. در صورتی که کاربران بیشتر از توان کاری این دستگاه ها از آن استفاده کنند فرآیند چاپ در این دستگاه ها با مشکل رو به رو شده و دستگاه به درستی عمل نمی کند.

در صورت عدم استفاده ی درست از دستگاه باید مواردی از جمله خرابی یونیت های فیوزینگ، کاغذ کش، درام و تغذیه، به هم ریختن تنظیمات دستگاه، وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل ها، کاهش جوهر، فاسد شدن آن و عدم شارژ به موقع کارتریج، خرابی مین برد و یا سوختن آن، خرابی داکتر بلید و … را شاهد باشیم. از دیگر عوامل موثر بر کارکرد پرینتر های جوهر افشان می توان به حرارت اشاره کرد. حرارت بیش از حد در محیط رفته رفته دمای دستگاه را افزایش داده و در نتیجه عملکرد آن را با مشکل رو به رو می کند.

مشکلات رایج پرینتر جوهر افشان ricoh

با توجه به عواملی که در بالا به آن ها اشاره کردیم ممکن است دستگاه شما با مشکلاتی رو به رو شود. از رایج ترین مشکلات پرینتر جوهر افشان ricoh می توان به : پرینت نگرفتن دستگاه، عدم چاپ برگه با استفاده از تبلت، کاهش شدید کیفیت پرینت، وجود خطوط یا نقطه های اضافی در برگه چاپ شده، گیر کردن برگه در پرینتر، چروک و مچاله شدن کاغذ در پرینتر، ارائه برگه سفید پس از طی فرآیند پرینت، توقف ناگهانی کار دستگاه، روشن نشدن پرینتر و … نام برد.

به یاد داشته باشید استفاده از جوهر در این پرینتر پیچیدگی های این دستگاه را اضافه کرده و باعث شده این دستگاه در مواقع خرابی به تعیرکار مجرب و متخصص نیاز داشته باشد. با توجه به هزینه های نسبتا زیاد برای خرید جوهر در رنگ های متفاوت و نیاز این دستگاه به تکنسین حرفه ای پرینتر جوهر افشان ricoh یک محصول پر هزینه و در عین حال با کیفیت به شمار می رود.

نمایندگی تعمیرات پرینتر

نمایندگی تعمیرات پرینتر با گردآوری گروهی از متخصصان مجرب و حرفه ای تعمیرات انواع پرینتر های لیزری و جوهر افشان را در این مرکز امکان پذیر کرده است. کادر فنی این مجموعه به دلیل بهره مندی از مهارت ها و دانش های تخصصی تعمیرات پرینتر می تواند تمامی عیوب این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه برطرف کند.

همچنین دسترسی متخصصان به انواع ابزارآلات مدرن و تجهیزات کاربردی سبب شده تا فرآیند تعمیرات در واحد تعمیرات پرینتر با سرعت بیشتری انجام شود. تعویض قطعات پرینتر های لیزری و جوهر افشان و شارژ جوهر و تونر این دستگاه ها از دیگر خدماتی است که در نمایندگی تعمیرات پرینتر ارائه می شود. جایگزینی تمامی قطعات فرسوده در این دستگاه ها توسط نیروی متخصص و با استفاده از مدل های اصلی انجام می شود.

نمایندگی مجاز ریکو

نمایندگی مجاز ریکو به منظور رفاه بیشتر مشتریان تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیرات محصولات ریکو را ارائه می کند. کلیه ی محصولات ریکو در نمایندگی رسمی ریکو به صورت اورجینال و همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسند. مشتریان می توانند به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی کارکرد دستگاه ها و نگهداری بهتر از آن ها به نمایندگی ریکو مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

ارائه مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی معتبر و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستند که نمایندگی ریکو، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام می دهد. واحد تعمیرات ریکو از دیگر واحد های فعال در نمایندگی رسمی ریکو به شمار می رود که امکان تعمیرات انواع تولیدات ریکو  در آن فراهم شده است.

شما کاربران گرامی با برقراری تماس با این مرکز، می توانید از خدمات و سرویس های متنوع نمایندگی ریکو بهره مند شوید. به نظور ارتباط با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی ریکو به بخش تماس با ما در وبسایت مراجعه کنید.

برای پیگیری دیگر مطالب سایت در زمینه اخبار، مقالات، سوالات متداول و محصولات به لینک ‌های زیر مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر