اشتراک گذاری

علت گیر کردن برگه در پرینتر ریکو چیست؟

یکی از مشکلات رایجی که در انواع پرینتر ها و دستگاه های کپی وجود دارد، گیر کردن برگه در آن ها می باشد. برای بررسی علت این اختلال لازم است بخش های مختلفی از دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد. پرینتر ها سیستم های بسیار حساسی هستند و در صورت آسیب دیدگی لازم است توسط واحد تخصصی تعمیرات پرینتر مورد بررسی قرار بگیرند. متخصصان حاضر در واحد تعمیرات پرینتر به دلیل بهره مندی از مهارت ها و دانش های تعمیراتی می توانند در مدت زمانی کوتاه، تمامی عیوب این دستگاه را بر طرف نمایند.

در این مقاله به بررسی دلایل گیر کردن برگه در پرینتر ریکو می پردازیم. اطلاع و آگاهی از دلایل گیر کردن کاغذ در پرینتر به شما کمک می کند تا از بروز مجدد این اختلال جلوگیری کنید. همچنین در صورتی که شکستگی یکی از قطعات باعث این مشکل شده باشد مهندسان واحد تعمیرات ریکو آن قطعه را با یک نمونه ی اصلی جایگزین خواهند کرد.

گیر کردن برگه پرینتر ریکو

دلایل گیر کردن برگه در پرینتر ریکو

در این بخش به بررسی دلایل گیر کردن برگه در پرینتر ریکو می پردازیم.

  • خرابی و کثیفی کلاچ های الکترومغناطیسی یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث گیر کردن برگه در پرینتر می شود.
  • ممکن است فیدرول ها (کاغذکش ها) ی دستگاه شما در اثر گذشت زمان و کارکرد زیاد، مستهلک شده باشند.
  • وجود گرد و غبار بسیار در مسیر حرکت کاغذ به بیرون که مانع از خارج شدن کاغذ از پرینتر می شود.
  • خرابی و یا تمیز نبودن سنسورهای کنترل کاغذ هم ازجمله دلایل بروز این مشکل است.
  • وجود مانع خارجی در مسیر حرکت کاغذ
  • گیر کردن چند تکه از کاغذ های قبلی که در دستگاه وجود داشته اند باعث گیر کردن برگه در پرینتر ریکو می شود.

جلوگیری از گیر کردن برگه در پرینتر ریکو

قبل از شروع فرایند پرینت، توجه به مواردی که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم برای جلوگیری از گیر کردن برگه در پرینتر ریکو ضروری می باشد.

  • به ظرفیت تعریف شده برای پرینتر توجه کنید. سعی کنید بیشتر از ظرفیت دستگاهتان کاغذ در آن قرار ندهید چرا که این کار می تواند باعث گیر کردن کاغذها در دستگاه شود.
  • کاغذ ها را قبل از گذاشتن در دستگاه مرتب کنید و مطمئن شوید که تا خورده یا دارای پیچ و تاب و یا مرطوب نباشند، در صورت وجود این موارد، شاهد گیر کردن برگه در پرینتر ریکو خواهید بود.
  • نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشت این است که هرگز انواع مختلف کاغذ را با هم در سینی قرار ندهید.
  • هم چنین پیش از شروع کار دستگاه، از طریق دفترچه راهنمای آن، جنس و وزن کاغذ مناسب برای دستگاه خود را پیدا کرده و سعی کنید از کاغذ هایی با جنس یا وزن متفات استفاده نکنید.

نمایندگی ریکو و واحدهای تعمیرات ریکو

نمایندگی ریکو در راستای ارائه ی خدماتی کاربردی، تمامی سرویس های مورد نیاز کاربران را ارائه می کند. بهره مندی از مشاوران نمونه در نمایندگی ریکو نیز سبب شده تا مشتریان بهترین محصول را متناسب با نوع نیاز کاربردی خود انتخاب کنند. کلیه ی محصولات ریکو در نمایندگی رسمی ریکو به صورت اورجینال و همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسند. همچنین تجهیزات و امکانات لازم برای هر واحد تعمیراتی به صورت مجزا فراهم شده است. مدیریت نمایندگی ریکو در تهران ،  به شما این اطمینان را می ‌دهد که در صورت نیاز به تعمیر و تعویض یک دستگاه تمامی قطعات معیوب با قطعات اورجینال جایگزین خواهد شد.

بهره مندی از متخصصان حرفه ای و مجرب نیز سبب شده تا واحد تعمیرات ریکو در مدت زمانی کوتاه بتواند انواع خدمات تعمیراتی و همچنین تعویض قطعات آسیب دیده ی محصولات ریکو را برطرف نماید. کلیه ی محصولات تعمیر شده در واحد تعمیرات ریکو پس از اجرای فرآیِند تعمیرات برای کاربران تست شده و در صورت کارکرد درست به مشتری تحویل داده می شوند. مرکز سخت افزار ایران کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی ریکو و احد های تعمیراتی را برای کاربران تضمین می کند.

برای بهره مندی از سایر اخبار و مقالات مرتبط با بازیابی اطلاعات می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر