اشتراک گذاری

دستگاه کپی چگونه کار می کند؟

دستگاه فتوکپی، امروزه یکی از اساسی ترین تجهیزات در ادارات ، سازمان ها، مدارس و دانشگاه ها می باشد. به دستگاهی که از اسناد یک تصویر دقیقاً مشابه آن ها تهیه نماید، دستگاه فتوکپی می گویند. دستگاه های کپی تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام دارای عملکرد و ویژگی های خاص خود هستند.

دستگاه کپی به عنوان وسیله ای جهت کپی کردن متون یا تصاویر به کار می رود. این وسیله سودمند در ادارات ، شرکت ها و حتی در منازل نیز کاربرد دارد. برای تمامی کاربران دستگاه های کپی این سوال مطرح است که دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ نحوه عملکرد این دستگاه چگونه است ؟ در این مقاله به بررسی این پرسش ها می پردازیم . مطالعه متن ذیل شما را در جهت آشنایی با عملکرد دستگاه کپی راه نمایی کرده و در استفاده مفید تر و بهینه تر ازین دستگاه موثر خواهد بود.

دستگاه کپی چگونه کار می کند

نحوه عملکرد عمومی دستگاه کپی

ابتدا سینی کاغذ را چک کنید، با چک کردن سینی کاغذ کش دستگاه خود متوجه خواهید شده که کاغذ برای استفاده وجود دارد یا خیر، همچنین مطمئن شوید که اندازه سینی کاغذ کش درست باشد. یک خط برای نشان دادن اندازه کاغذی که در سینی کاغذ جا می گیرد وجود دارد. چنانچه مشکلی در کار این قطعه وجود دارد، باید با تعمیر کاغذ کش آن را رفع نمایید.

برای استفاده از اسکن دستگاه، اگر فقط یک صفحه را می خواهید اسکن کنید آن را رو به پایین روی اسکنر گذاشته و اسکن بگیرید. برخی از دستگاه های کپی دارای قابلیت کپی گرفتن با تعداد بالا می باشند. اگر می خواهید صفحات زیادی را کپی بگیرید صفحه ای را که می خواهید کپی کنید را رو به بالا روی اسکنر قرار دهید.

جهت آشنایی با نحوه کار دستگاه کپی، یکی از مراحل انتخاب تنظیمات درست است. اندازه صفحه هایی را که می خواهید کپی بگیرید را وارد دستگاه کنید و همچنین شما می توانید تنظیمات دیگری را وارد پرینتر نمایید. مانند یک رو زدن یا دو رو زدن صفحه. جهت پرینت گرفتن، دکمه پرینت را فشار دهید به این ترتیب دستگاه فتوکپی عملیات پرینت را آغاز خواهد کرد.

صفحات پرینت شده در سینی خروجی هستند. صفحات کپی شده خود را برداشته و فراموش نکنید که صفحه اصلی خود را نیز بردارید. امیدواریم مطالعه این متن رو پاسخی مناسب جهت این پرسش شما که دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ باشد.

موقع کپی گرفتن کاغذ تو دستگاه گیر کرده؟ نمی دونی باید چیکار کنی؟ 🤔 مقاله گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی رو دنبال کن و جواب همه سوالاتت رو پیدا کن.

قطعات داخلی دستگاه کپی چگونه کار می کند؟

چگونگی عملکرد قطعات داخلی دستگاه کپی به این صورت است که، ابتدا روی غلتک نواری یا استوانه ای درام (Drum) یک بار الکتریسیته یکنواخت ساکن معمولا ۷۰۰-۶۰۰ ولت توزیع می شود. سطح غلتک با هادی نوری پوشیده شده است. در گذشته هادی نوری با روکش سلنیوم پوشیده شده بود که با بار مثبت شارژ می شد. گاهی این الکتریسیته به خوبی منتشر نمی شود که در این صورت باید با تعمیر درام مشکل را حل کنید.

اما به‌دلیل سمی بودن آن، امروزه از هادی نوری آلی با بار منفی استفاده می‎شود. فتوکپی به معنای  کپی با استفاده از نوراست. در دستگاه کپی از نور استفاده می شود و به این خاطر است که به آن دستگاه کپی می‌گویند. نحوه کار دستگاه کپی در این بخش به این صورت است که، باریکه نور شدیدی از کاغذی که روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شده است، عبور می کند.

قسمت‌های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که نور منعکس شده به سطح درام برخورد می‌کند، آن قسمت سطح باردار درام خنثی می شود. نواحی تیره سطح کاغذ (مانند متن و تصاویر) نور را منعکس نمی کنند (جذب می‌کنند) و در نتیجه نواحی با بار منفی روی درام باقی می ماند.

تعمیرات دستگاه کپی ریکو

دستگاه کپی چگونه کارمی کند؟ نحوه کار تونر در دستگاه کپی

عملکرد تونر به این صورت است که، پودر تیره تونر که با بار مثبت شارژ شده‌، به بارهای منفی که روی درام باقی مانده‌اند، می‌چسبند – بارهای غیر‌همنام یکدیگر را جذب می‌کنند – در واقع درام می‌تواند به‌صورت انتخابی شارژ شود. در نتیجه فقط قسمت‌هایی از آن تونر را جذب می‌کند. جایی که کاغذ اصلی سیاه است، بر روی درام الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند؛ اما جایی که سفید است، ایجاد نمی‌کند و یک تصویر از مدرک بر روی آن شکل می‌گیرد.

سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می‌شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می‌شود. تونر به دما حساس است و در نتیجه هنگامی که ذرات نرم تونر از درام جدا و جذب کاغذ می‌شوند، با استفاده از گرما به سطح کاغذ می‌چسبند و به این ترتیب یک کپی ایجاد می‌شود.

 مرحله آخردرچگونگی عملکرد دستگاه کپی، به این صورت است که، هادی نوری پاک شده و برای کپی بعدی آماده می شود. این عمل به‌طور عادی به‌وسیله در معرض نور قراردادن آن و خروج بارهای الکتریکی باقی‌مانده و نیز حذف تونر‌های اضافی به‌وسیله یک تیغه، انجام می‌شود. مطالعه مقاله ، پاسخگوی این پرسش کاربران است که دستگاه کپی چگونه کار می کند؟

تعمیرات دستگاه کپی ریکو

تعمیرات دستگاه کپی ریکو از جمله خدمات تخصصی نمایندگی ریکو است که در کارگاهی مجزا و توسط متخصصین نمایندگی ریکو انجام می گردد. متخصصین این مرکز دارای بالاترین مدارج علمی بوده و دوره‌های تخصصی و عمومی خود را زیرنظر اساتید بین‌المللی گذرانده اند. مدیریت تعمیرات ریکو تمامی ویژگی‌های یک سازمان مشتر‌ی‌مدار را در بخش تعمیرات ریکو پیاده‌ نموده است.

برخی از ویژگی های این مرکز عبارتند از: احترام به ارباب رجوع و پاسخگویی به سوالات تلفنی و حضوری آن ها، ارائه‌ی خدمات پس از فروش به مشتریان و تلاش در جهت اجرای آن در سطح و کیفیتی بین‌المللی، رسیدگی به شکایات مطرح شده از سوی مشتریان، انعطاف‌پذیری در بخش تعمیرات ریکوو ارائه‌ی راهکارهای متفاوت به مشتری، ، تلاش در جهت جذب و کسب رضایت مشتریان و ارائه‌ی اطلاعات پیش‌نیاز به صورت شفاهی و مکتوب و…

جهت آشنایی با واحد تعمیرات دستگاه کپی ریکو به صفحه مربوط مراجعه نمایید. لازم به ذکر است آشنایی کامل با خدمات مرکز در صورت مراجعه حضوری به نمایندگی ریکو امکان پذیر خواهد گشت.

نمایندگی دستگاه کپی ریکو

نمایندگی دستگاه کپی ریکو

دراین صفحه مقاله دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ را مطالعه نمودید. این مژده را به شما کاربران گرامی می دهیم که به روزترین مقالات در زمینه دستگاه کپی در این بخش اطلاع رسانی خواهدشد. مقالات توسط کارشناسان و مهندسین این مجموعه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و با توجه به نیاز کاربران در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

مصرف کنندگان و کاربران محصولات ریکو به خاطر داشته باشند که در صورت بروز نقص در محصولات ریکو، محصولات آسیب دیده خود را فقط و فقط به نمایندگی ریکو ارسال نمایند. نمایندگی ریکو، خدمات تخصصی تعمیر و ترمیم تمامی محصولات کپی و پرینتر ریکو را به عهده دارد.

خاطر نشان می کنیم تعمیرات ریکو توسط افراد غیر متخصص علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف، صدمات جبران ناپذیر به دستگاه وارد خواهد ساخت. مطالعه سایر مقالات نمایندگی ریکو را به شما کاربران گرامی پیشنهاد می نماییم.