اشتراک گذاری

دوربین ۳۶۰ درجه ریکو

شرکت ریکو درصدد است دوربینی را روانه بازارهای جهانی سازد که بنابر ادعای سازندگانش، قابلیت ۲۴ ساعت ویدئوی زنده استریم دارد. این دوربین از نظر اندازه کوچک است و می تواند به راحتی در هر مکانی استفاده شود. چنین محصولی با توجه به دنیای مجازی امروز، کاربرد زیادی دارد. اگر جالب است بدانید که دوربین 360 درجه ریکو چه ویژگی هایی دارد، در این مقاله با ما همراه باشید.

دوربین 360 درجه ریکو

ویدیوی زنده استریم 

شاید برای شما نیز این پرسش ایجاد شده باشد که منظور از ویدئوی زنده استریم چیست؟ برای آشنایی با ویدئوی زنده استریم پیش از هر چیز باید بدانیم که هر فایل ویدئو دارای رشته هایی از صوت، تصویر و احتمالاً زیر نویس و… است. استریمینگ یا استریم کردن ویدئو، در واقع دریافت و نمایش همزمان استریم های مذکور، توسط کاربر نهایی است. در فرآیند استریمینگ دریافت و نمایش ویدئو بصورت همزمان انجام می پذیرد.

این در حالی است که در گذشته، ابتدا ویدئو کاملاً دریافت شده و سپس نمایش داده می شد. در پلتفرم کیومری با استفاده از استاندارد HLS ویدئو به صورت هم زمان دریافت و نمایش داده می شود؛ به گونه ای که طی این فرآیند، استریم های فایل ویدئویی به بخش های بسیار کوتاه (TS)  سه تا پنج ثانیه ای قسمت شده و پلیر به جای دریافت کل فایل هر بخش را بصورت جداگانه دریافت می کند. در هر حال در فرآیند live streaming   نیز همزمان با تولید، ویدئو توسط کاربر نهایی دریافت و پخش می شود.

ویژگی های دوربین 360 درجه ریکو

شرکت ریکو برخی از گام های خویش جهت ورود به عرصه استریم زنده را با معرفی دوربین  Ricoh R برداشته است. این کمپانی امیدوار است کاربرانی مانند گیمر‌ها، پژوهشگران و آموزگاران نسبت به خرید دوربین Ricoh R تمایل داشته باشند. ریکو مدعی است چنانچه این دوربین به یک منبع انرژی متصل باشد، می‌تواند تا ۲۴ ساعت ویدیوی ۳۶۰ درجه استریم کند. دوربین مذکور از برخی جهات شبیه به Theta S است لیکن مدل ارزان‌تر SC دارد. بنابر ادعای سازندگان، دوربین Ricoh R قادر به استریم زنده‌ ویدیو‌ی ۳۶۰ درجه با رزولوشن ۲K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. بعلاوه امکان ترکیب بلافاصله تصاویر حاصل از لنزهای دوگانه‌ این دوربین وجود دارد.