اشتراک گذاری

مراقبت از دستگاه کپی ricoh

برای مراقبت از دستگاه کپی ricoh رعایت چندین نکته ضروری و مهم می باشد. اولین نکته قرار دادن این دستگاه در نزدیکی پریز برق می باشد. برای اتصال دستگاه به جریان برق از پریزی استفاده کنید که قدرت کافی داشته باشد.

نکته ی دوم سرویس و تعویض به موقع قطعات این دستگاه می باشد که به محض آسیب دیدگی لازم است توسط نیروی متخصص مورد بررسی و تعمیر و یا تعویض قرار بگیرند. استفاده از نمونه های اورجینال قطعات نیز تاثیر بسزایی در حفظ کیفیت دستگاه دارد. برای مراقبت از دستگاه کپی ricoh توجه به تمامی موارد زیر توجه کنید.

مراقبت از دستگاه کپی ricoh

نکات مهم در مراقبت از دستگاه کپی ricoh

تعویض کارتریج:

تعویض کارتریج و آگاهی از چگونگی انجام این کار یکی از راه کار هایی است که در مراقبت از دستگاه کپی ricoh تاثیر گذار است. کارتریج از قطعات مهم و  مشترک میان پرینتر  و دستگاه کپی به شمار می رود این قطعه به وسیله ی پودر سیاه رنگی به نام تونر شارژ می شود. در صورتی که در پرینت لکه ها و خطوط اضافه مشاهده کردید و یا کیفیت چاپ در دستگاه شما کاهش یافته بود لازم است برای تعویض کارتریج اقدام کنید. در ادامه به بررسی مراحل تعویض یا شارژ کارتریج می پردازیم.

  • در پوش نگهداری را باز کنید.
  • دستگیره های کارتریج را بگیرید و آن را به خارج از دستگاه بکشید.
  • کارتریج چاپ جدید را از جعبه بیرون بیاورید و سپس آن را از کیسه خارج کنید.
  • کارتریج چاپ را نگه دارید و آن را پنج یا شش بار تکان دهید. حتما کارتریج چاپ را به صورت افقی تکان دهید. اگر کارتریج به درستی تکان داده نشود، چندین صفحه اول مبهم و لکه دار می شود.
  • دستگیره کارتریج چاپ را بگیرید و داخل دستگاه فشار دهید تا متوقف شود.
  • درپوش نگهداری را ببندید.

عدم استفاده ی بیش از حد از دستگاه:

هر دستگاه متناسب با توان تعریف شده برای آن امکان کار کردن دارد. در صورتی که بیش از حد توان دستگاه از آن استفاده شود فرآیند چاپ با اختلال مواجه شده و کپی گرفته نمی شود. بنا براین نکته ی مهم در جلوگیری از خرابی این دستگاه تناسب توان مصرفی با محیط کار می باشد.

برای مثال دستگاه کپی های خانگی که توان پایین تری دارند و امکان چاپ مکرر در آنها وجود ندارد برای شرکت ها و ادارات بزرگ مناسب نیستند و اگر در این مراکز مورد استفاده قرار بگیرند به دلیل حجم بالای کار در فواصل زمانی کوتاه مدت با اختلال رو به رو خواهند شد.

تعمیر و تعویض درام:

درام یکی از حساس ترین قطعات دستگاه کپی بوده  و سالم بودن آن حفظ کیفیت چاپ را تضمین می کند. خرابی درام و وجود خط و خش هایی بر روی آن منجر به ایجاد اختلال در چاپ می شود. به طوری که تمامی خطوط موجود بر روی درام بر روی برگه چاپ خواهد شد. قطعه ی درام معمولا متناسب با ۳ بار شارژ کارتریج به تعویض نیاز دارد.

تمیز کردن درام نیز یکی از راه هایی است که در دفعات اول بر کیفیت چاپ تاثیر گذار بوده و اختلالات موجود در این فرایند را برطرف می کند. به یاد داشته باشید برای تمیز کردن درام دانستن حساسیت های این قطعه و چگونگی انجام این کار ضروری است.

استفاده از کاور:

یکی از راه های تاثیر گذار برای مراقبت از دستگاه کپی ricoh استفاده از کاور می باشد. نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه کپی یکی از عواملی است که باعث اختلال در عملکرد کپی شده و این فرآیند را با مشکل مواجه می کند.

در نتیجه برای جلوگیری از بروز این مشکل در زمان هایی که نیاز به دستگاه کپی ندارید روی دستگاه را با کاور های موجود در بازار بپوشانید.

نصب و مراقبت از دستگاه کپی ricoh

به هنگام نصب دستگاه کپی و جای گذاری آن به این نکات توجه ویژه داشته باشید. توجه به این نکات عمر مفید دستگاه شما را افزایش خواهد داد.

  1. از قرار دادن دستگاه کپی در معرض نور آفتاب بپرهیزید. گرمای حاصل از نور خورشید باعث حرارت بیش از حد دستگاه شده و عملکرد آن را مختل می کند.
  2. . دستگاه را از گرد و غبار دور نگه دارید.
  3. از جای گذاری دستگاه کپی در مکان هایی که امنیت این دستگاه را تضمین نمی کنند خودداری کنید. برای مثل نصب در مکان هایی که پایداری ندارند دستگاه کپی را در معرض خطر قرار می دهد.
  4.  عدم تهویه ی مناسب هوا یکی از عواملی است که کارکرد این دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت نبودن گردش هوای مناسب دستگاه داغ شده و عمل نمی کند.
  5. وجود گاز های قابل اشتعال یا آمونیاک در محیط یکی از دلایلی است که بر عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم داشته و آن را با مشکل مواجه می کند.
  6. به فاصله ی دستگاه کپی از دیوار توجه داشته باشید. در نظر گرفتن ۱۰ سانت فاصله گردش هوا را برای این دستگاه امکان پذیر کرده و در نتیجه کارایی درست دستگاه تضمین خواهد شد.

تعمیرات دستگاه کپی ریکو

تعمیرات دستگاه کپی ریکو در واحدی مجزا و توسط متخصصان مجرب انجام می شود. مهندسان این واحد با عیب یابی دقیق از این دستگاه فرآیند تعمیرات آن را آغاز می کنند. بد نیست بدانید دستگاه های کپی در هر مدل و برندی که باشند برخلاف ظاهر ساده ای که دارند سیستم داخلی پیچیده و حساسی دارند.

به همین علت لازم است تعمیرات دستگاه کپی حتما توسط کادر فنی مجرب و نیروی متخصص انجام شود. تعویض قطعات شکسته و یا سوخته ی دستگاه کپی از کاربردی ترین خدماتی است که در این واحد ارائه می شود. تعویض این قطعات تنها با جایگزینی مدل های اورجینال انجام می شود. خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات دستگاه کپی برای کاربران تضمین می شود.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو در زمینه ی فروش و خدمات پس از فروش به خریداران سرویس ارائه می کند. تمام خدمات این نمایندگی تحت نظر مجرب ترین متخصصان ارائه می شود. مدیریت نمایندگی رسمی ریکو شعار های مشتری مداری و تضمین کیفیت را برای کاربران تحقق بخشیده است.

به همین منظور انتخاب اول برای کاربران ریکو مراجعه به این نمایندگی معتبر می باشد. جهت اطمینان بیشتر در انتخاب خود می توانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان در این نمایندگی بهره مند شوید. تمامی تولیدات شرکت ریکو در این نمایندگی به صورت اورجینال و همراه با گارانتی معتبر به فروش می رسند.

 تعمیرات ریکو

تعمیرات ریکو از واحد هایی مجزا تشکیل شده است. هر یک از این واحد ها وظیفه ی تعمیر یکی از محصولات این شرکت را به عهده دارند. تمام تعمیرات تنها توسط متخصصان مربوط به همان دستگاه انجام می شود. تعمیرات این واحد با بهره مندی از به روز ترین ابزارآلات و مطابق با استاندارد های جهانی انجام می شود.

تعویض قطعات نیز تنها با اطلاع مشتریان صورت می گیرد. قطعات فرسوده تنها با نمونه ی اورجینال جایگزین خواهند شد. شما می توانید در صورت وجود هر گونه مشکل در دستگاه خود به واحد تعمیرات ریکو مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

  در راستای مطالعه دیگر مطالب سایت در زمینه اخبار، مقالات، سوالات متداول و محصولات به لینک ‌های زیر مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر