اشتراک گذاری

چرا پرینتر ریکو نصفه پرینت می گیرد؟

برای اینکه بدانیم چرا پرینتر ریکو نصفه پرینت می گیرد، باید بیان کنیم که این مشکل ممکن است در برند های دیگر نیز اتفاق بیفتد. نصفه پرینت گرفتن پرینتر می تواند برای کاربران بسیار کلافه کننده باشد و آن ها را بارها وادار به پرینت گرفتن مجدد کند. برای رفع این مشکل در پرینتر لازم است با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مشورت کنید و سپس اقدام نمایید. اگر شما نیز به تازگی شاهد پرینت های ناقص در چاپگر خود هستید، تا انتهای این مبحث با نمایندگی تعمیر پرینتر ریکو همراه شوید.

دلایل نصفه پرینت گرفتن پرینتر

ممکن است شما نیز با مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر مواجه شده باشید و به دنبال این باشید که چرا پرینتر ریکو نصفه پرینت می گیرد. این مشکل که ممکن است در هر دستگاه چاپگری اتفاق بیفتد، دلایل گوناگونی دارد. اما مهم ترین دلیل آن خرابی کارتریج است.

چنانچه کارتریج که یک قطعه حساس در پرینتر است، دچار اختلال شود، می تواند دستگاه را با مشکلات گوناگونی مواجه کند. خرابی کارتریج باعث گسترش آن به درام و سایر اجزای چاپگر شده و در نهایت کیفیت چاپ را کاهش می دهد.

در این شرایط باید ابتدا وضعیت را بررسی کرده و پس از عیب یابی دستگاه، نسبت به تعمیر کارتریج و دیگر قطعات معیوب اقدام نمود. علاوه بر این، جا سازی نا درست کاغذ ها در سینی تغذیه پرینتر نیز می تواند باعث خروج پرینت های ناقص از چاپگر شود. بنابراین لازم است تمام موارد احتمالی به طور کامل بررسی شوند تا بتوان دستگاه را به درستی تعمیر کرده و مشکل را برطرف نمود

راهکار های رفع مشکل پرینت نصفه در پرینتر ریکو

 شاید شما هم بار ها با این پرسش روبرو شده و در پی علت و راهکار های رفع آن بوده باشید. در این بخش قصد داریم راهکار هایی را معرفی کنیم که می توانید با کمک آن ها مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر را حل کنید. باید توجه کنید در حین انجام مراحلی که ذکر می کنیم، دقت و ظرافت زیادی به خرج دهید. چرا که پرینت ناقص پرینتر ناشی از آسیب در قطعات حساس دستگاه چاپگر است. در ادامه به راهکار ها اشاره می کنیم.

بررسی وضعیت کارتریج در پرینتر

در صورتی که به تازگی کارتریج را تعویض کرده اید و مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر رخ داده، به احتمال زیاد دستگاه با کارتریج جدید به درستی متصل نشده است. بسته بندی های اطراف کارتریج بسیار ظریف هستند و گاهی کاربر فراموش می کند آن ها را باز کند.

به این ترتیب پرینتر نمی تواند با کارتریج پرینتر ریکو ارتباط برقرار کند. اما با توجه به اینکه کارتریج به همراه تونر کامل داخل چاپگر وجود دارد، پرینت های خارج شده به صورت ناقص و نصفه هستند. بنابراین هنگام جا سازی کارتریج داخل پرینتر باید توجه کنید که بسته بندی آن را باز کرده و با دقت در دستگاه جا سازی نمایید. زمانی می توان از درست جا رفتن کارتریج مطمئن شد که صدای کلیک مانند ضعیفی از آن به گوش برسد.

بررسی و جابجایی برگه های درون سینی کاغذ پرینتر

برای اینکه بدانید چرا پرینتر ریکو نصفه پرینت می گیرد، لازم است برگه های درون سینی کاغذ را در آن بررسی کنید. برای این کار باید به تمام علائم و دستور العملی که روی سینی درج شده، توجه کنید. پس از آن می توانید از قرار گیری درست کاغذ ها در سینی مطمئن شوید.

علاوه بر این، لازم است تنظیمات مربوط به سایز کاغذ که در سیستم وجود دارد، با نوع کاغذ مصرفی مطابقت داشته باشد. برای این کار باید در قسمت سایز های پیش فرض که در دستگاه چاپگر وجود دارد، چند انتخاب ساده داشته باشید.

چنانچه پرینتر شما دارای نمایشگر نیست، باید آن را به کامپیوتر متصل کنید و از طریق درایور مخصوص چاپگر، تنظیمات مجدد سایز برگه را انجام دهید. با رعایت این موارد می توانید مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر را برطرف نمایید.

انجام سرویس های دوره ای منظم پرینتر ریکو

ممکن است یکی از علت های اینکه چرا پرینت ریکو نصفه پرینت می گیرد، انجام نشدن سرویس های به موقع آن باشد. بنابراین باید زمان بندی سرویس های پرینتر را به خوبی به ذهن بسپارید تا از بروز اختلالات متعدد در دستگاه چاپگر جلوگیری به عمل آورید.

زمانی که یک شیء خارجی ریز وارد پرینتر شده باشد، با مشکل چاپ ناقص مواجه می شوید. در پرینتر های لیزری که یونیت لیزر وجود دارد، شیء خارجی از تابش لیزر به ذرات تونر جلوگیری می کند و پرینت های خارج شده به صورت نصفه و ناقص نمایان می شوند.

شما با انجام سرویس های دوره ای منظم و استفاده از خدمات آن ها می توانید از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید. چرا که متخصصان در نمایندگی های رسمی قادر هستند به خوبی پرینتر و قطعات آن را از هر گونه آلودگی پاک کرده و مشکلات آن را برطرف سازند.

4/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید