اشتراک گذاری

آموزش تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر

همان طور که می دانید کاغذهای A4 رایج ترین نوع کاغذ برای پرینت گرفتن اسناد مختلف هستند. اما گاهی ممکن است برای چاپ سند خاصی تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر ضروری باشد. در چنین شرایطی می توانید خیلی ساده با انجام چند مرحله، اندازه ی کاغذ مصرفی پرینتر را تغییر دهید. کافی است یک بار مراحل موجود در مقاله ی پیشرو را طی کنید تا به طور کامل با روند تنظیم کاغذ در پرینتر آشنا شوید. مهم نیست پرینتر شما از چه برندی است یا دارای چه قابلیت هایی می باشد. نکات این مقاله برای تغییر سایز کاغذهای مصرفی هر پرینتری کاربرد دارد.

آموزش تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر

مراحل تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر ریکو

پیش از اینکه دستور چاپ سند مورد نظر خود را از طریق رایانه به پرینتر ارسال کنید، ابتدا باید از سایز ایده آل برای پرینت اطمینان حاصل فرمایید. معمولا اسناد و فرم هایی که ابعاد کوچکی دارند را می بایست در کاغذهای کوچک تر از A4 به چاپ برسانید. فراموش نکنید که عدم توجه به موضوع تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر می تواند باعث نارضایتی مخاطب شود. به عنوان مرحله ی اول پرینت گرفتن اسناد، فایل مورد نظر را باز کرده و در خصوص سایز چاپ تصمیم گیری کنید. سپس جهت تغییر سایز کاغذ پرینتر مراحل زیر را انجام دهید:

برای دیدن آموزش تعویض کاغذکش پرینتر ریکو کلیک کنید.

  • حالت های پیش فرض سینی تغذیه ی کاغذ را در پرینتر بررسی کنید.

هر پرینتر دارای حالت های پیش فرض منحصر به فردی است. این حالت های پیش فرض روند تنظیم کاغذ را نیز در بر می گیرد. بهتر است برای تغییر سایز کاغذ در پرینتر حتی الامکان از حالت های پیش فرض سینی استفاده کنید. بی توجهی به سایزهای پیش فرض می تواند فشار زیادی به کاغذکش پرینتر و سایر قطعات تشکیل دهنده ی دستگاه وارد سازد. به مطالعه ی دفترچه ی راهنمای چاپگر بپردازید تا خصوصیات فنی دستگاه و ظرفیت آن را درک کنید.

  • سینی کاغذ پرینتر را آزاد سازید.

در مرحله ی دوم فرآیند تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر ریکو، سینی کاغذ را بیرون بکشید و ضامن های قفل نگهدارنده ی صفحات محرک پرینتر را باز کنید. البته اگر بار اولی است که قصد باز کردن این ضامن ها را دارید، بدون خواندن دفترچه ی راهنما این کار را انجام ندهید. یک ناهماهنگی کوچک در نحوه ی باز کردن ضامن ها و قفل های پرینتر می تواند به شکستگی آن ها ختم شود. اگر دفترچه ی چاپگر در دسترس نیست؛ مدل دستگاه را در اینترنت سرچ کنید و از روند باز کردن قفل های سینی کاغذ آن مطلع شوید.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: علت از کار افتادن صفحه لمسی و پنل در پرینتر

  • از کاغذهای استاندارد استفاده کنید.

برای تنظیم اندازه کاغذ در پرینتر به نقش و نگارهای حک شده درون سینی کاغذ دقت کنید. جایگاه پیش فرض نوع کاغذ مورد نظر خود را بر روی سینی کاغذ بیابید و آن را جاسازی کنید. از کاغذهای استاندارد استفاده کنید تا درگیری خاصی برای جاسازی کاغذ اتفاق نیفتد و پرینتر عملکرد صحیحی داشته باشد.

  • تنظیمات دیجیتال رایانه ی متصل به پرینتر را انجام دهید.

برای تنظیم سایز کاغذ در پرینتر باید به بعد دیجیتالی رایانه ی متصل نیز دقت داشته باشید. نرم افزار ارسال کننده ی دستورات چاپ را باز کنید و در منوی File بر روی گزینه Print کلیک کنید. پس از این کار گزینه Properties را زده و عبارت Paper/Quality را برگزینید. در حالت Advanced روی Paper Size کلیک کنید و از لیست اندازه های مختلف، سایز مورد نظر خود را بیابید. جهت کسب راهنمایی های بیشتر همواره می توانید با کارشناسان تعمیرات پرینتر ریکو تماس حاصل فرمایید.

4.2/5 (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید