اشتراک گذاری

پاک کردن لکه‌های جوهر پرینتر

اگر شما نیز جزو کاربران همیشگی دستگاه‌های پرینتر باشید، احتمالا تابحال درگیر لکه‌های جوهر پرینتر شده باشید. جوهر بکاررفته در کارتریج‌های پرینتر، در صورت تماس، به راحتی لباس، دست و یا هر وسیله دیگری را درگیر خود می‌کند. متأسفانه لکه‌های ایجاد شده توسط جوهر کارتریج، پایداری بالایی دارند و پاک کردن آنها نیز آسان نیست.

با این وجود در صورت استفاده از حلال مناسب می‌توان تا حد زیادی اثرات به جا مانده از این لکه‌ها را پاک کرد. اگر می ‎خواهید بدانید چگونه می‎توانید لکه های جوهر پرینتر را از لباس های خود تمیز نموده و یا آن را از پوست خود پاک کنید، این مطلب می‎تواند به شما کمک کند.

در این مقاله برآنیم تا شیوه رفع و پاک کردن لکه‌های جوهر پرینتر را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات ریکو تماس بگیرید.

پاک کردن لکه‌های جوهر پرینتر

پاک کردن لکه‌های جوهر پرینتر از پوست

در صورتی که جوهر کارتریج پرینتر به سبب تماس با دست‌تان، پوست شما را آلوده کرده است، توصیه می‌شود در اولین فرصت آن را پاک کرده و بشویید. در رابطه با پاک کردن لکه‌های جوهر پرینتر از پوست، به هر میزان که سریع‌تر اقدام کنید، امکان محو شدن آنها بالاتر خواهد بود. تجربه نشان داده که یک تکنیک قابل اعتماد استفاده از روغن درخت چای است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند قطره از این روغن را بر روی قلموی لاک ناخن یا پارچه ریخته و علامت ها را تا زمانی که کاملا محو شوند تمیز کنید. در صورت استفاده از این روغن جهت پاک کردن لکه های ایجاد شده، دست تان خود را پس از اتمام کار به خوبی بشویید. توجه داشته باشید که روغن چای نباید با چشمان شما تماس پیدا کند.

تمیز کردن لکه‌های جوهر پرینتر از لباس

اگر جوهر کارتریج پرینتر، لباس شما را آلوده کرده است، بازهم توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر آن را پاک کنید. هر اندازه که در این کار تأخیر کنید، در واقع به ثابت شدن لکه‌های جوهر بر روی لباستان کمک کرده‌اید. برای پاک کردن لکه‌های جوهر پرینتر ، با استفاده از پارچه‎ای که با آب سرد مرطوب شده است شروع به ضربه زدن روی لکه ها کنید. سپس باید اجازه دهید لکه به طور طبیعی خشک شود.

بعد از آن یک اسپری موی مبتنی بر الکل پیدا کرده و برای خارج کردن بقیه جوهر از آن استفاده نمایید. از یک دستمال تمیز و بدون پرز –که کثیف شدن آن برای شما مهم نباشد- استفاده نمایید و آنرا زیر بخش لک شده‌ی لباستان بگذارید. پس از این کار مقداری اسپری مو به بخش لک شده‌ی لباس بزنید. اجاز دهید تا مجدداً لکه جوهر خشک شود.

پس از خشک شدن لکه، با یک پارچه مرطوب روی آن ضربه بزنید. تلاش نمایید تا جوهر موجود در پارچه را بدین طریق خارج کنید. در صورتی که به اسپری مو دسترسی نداشتید، می‌توانید از سفید کننده کلر که با آب سرد مخلوط شده است استفاده نمایید و رنگ را پاک کنید. (نکته: آب استفاده شده حتما سرد باشد).

(توجه و هشدار جدی: اگر چه توصیه می‌شود برای پارچه های رنگی، از مخلوط مواد شوینده و آمونیاک با آب سرد استفاده کنید اما پیش از این کار حتما از این مسئله مطمئن شوید که این موارد تأثیر بدی بر روی پارچه شما نمی‌گذارند. هشداری که در این رابطه باید آن را جدی بگیرید عدم مخلوط کردن آمونیاک و کلر است. چرا که ترکیب این دو سبب تولید گازی سمی می‌شود). در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات ریکو تماس بگیرید.

تمیز کردن لکه های جوهر پرینتر از لباس

پاک کردن لکه های جوهر پرینتر از مبلمان و چرم

برای پاک کردن لکه‌های جوهر پرینتر از مبلمان می‌توانید از همان روشی استفاده کنید که در ارتباط با پارچه و لباس توضیح دادیم. در صورتی که جوهر بر روی چوب مبلمان ریخته شده است، می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که آن را با آب سرد مخلوط کرده و خمیری درست کنید که نسبتا جامد باشد.

سپس آن را روی لکه بمالید و در عین حال مراقب باشید که با آن سطح چوب را خراش ندهید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود و سپس از یک شوینده و یا پنبه الکلی استفاده کنید تا لعابی را که ممکن است جوش شیرین بر جا گذاشته باشد تمیز نمایید. علاوه بر جوش شیرین می‌توانید از الکل نیز استفاده کنید. می‌توانید مقداری الکل بر روی پنبه بمالید و یا از اسپری مو استفاده کنید. چرا که در اسپری مو نیز از الکل استفاده شده است.

برای پاک کردن لکه‌های جوهر پرینتر از چرم می‌توانید از یک پنبه الکل، مسواک و مقداری روغن لولا استفاده کنید. برای این کار ابتدا الکل را در قسمت کوچکی از محل لکه‎ها آزمایش کنید و از موثر بودن این کار مطمئن شوید. در صورت تأثیر الکل بر پاک شدن لکه‌ها، می‌توانید پنبه‌ای را به الکل آغشته کرده و آن را بر روی لکه‌های ایجاد شده بمالید.

پس از پاک شدن لکه‌ها، با پارچه‌ای مرطوب، سطح چرم را پاک کرده و سپس با پنبه‌ی آغشته به روغن، آن را روغنی کنید. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات پرینتر ریکو تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیرات ریکو در تهران

نمایندگی تعمیرات ریکو در تهران با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی فراهم گشته است. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات ریکو توسط تیمی از کارشناسان متخصص و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌پذیرد؛

تلفیق این دو مجموعه، -یعنی «کارشناسان متخصص» و «امکانات و تجهیزات حرفه‌ای»- سبب گشته تا به اذعان بسیاری از همکاران، نمایندگی تعمیرات ریکو در تهران یکی از مراکز پیشرو و متخصص در ارائه خدمات تعمیرات ریکو مطرح گردد. برخی از واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ریکو عبارتند از: تعمیرات دستگاه کپی ریکو، تعمیرات پرینتر ریکو، تعمیرات پروژکتور ریکو، تعمیر فکس ریکو، واحد خدمات شارژ کاتریج و … .